Mission: Impossible 7:n kuvaukset keskeytyivät onnettomuuden takia

13.8.2020 22:52

Tom Cruisen näyttelemän Ethan Huntin tuleva vaarallinen tehtävä on osoittautunut hankalammaksi kuvattavaksi kuin ehkä kuviteltiin. Koronavirusepidemian takia keväällä keskeytyneitä kuvauksia oli vasta hiljattain kyetty aloittelemaan uudelleen, kun ne seisautettiin nyt epäonnisen stunt-tempun takia.

Cruise ei tiettävästi ollut itse osallisena tässä onnettomuudessa. Pieleen menneessä tempussa moottoripyöräilijän oli tarkoitus ajaa ramppia ja tömähtää pehmusteisiin, mutta ajokki sai tempun aikana aikaiseksi niin suuren kitkan, että siitä syntyi kipinöitä ja lopulta moottoripyörä syttyi tuleen. The Sun -julkaisun mukaan tapauksesta aiheutunut savu pakotti sulkemaan myös läheisen lentokentän.

Niin stunt-tempun tekijä kuin kukaan muukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa, mutta leffan kuvaukset päätettiin kuitenkin keskeyttää tapauksen selvittämisen ajaksi. Ennen tätä Mission: Impossible 7:n tekemistä oli jatkettu terveydenhuoltosyistä pelkästään elokuvaa varten eristetyllä alueella Brittein saarilla. Epäonnisen stunt-tempun tuoman viivästyksen ei ole tiedotettu tekevän muutosta ainakaan vielä leffan nykyiseen ensi-iltapäivämäärään, minkä pitäisi olla marraskuussa 2021.

Lähteet: Metro.co.uk, The Sun

Kuva: Universal/Mission: Impossible – Rogue Nation, 2015