Seth Rogen kommentoi Robert Downey Jr:n floppileffan taustaa

4.8.2020 14:19

Alkuvuodesta julkaistu Robert Downey Jr. -leffa Eläintohtori Dolittle ei onnistunut keräämään lähellekään samanlaista suosiota ympärilleen kuin näyttelijän Sherlock Holmes– ja Marvel-elokuvat. Eläinten kieltä puhuvan miekkosen seikkailu oli iso floppi, sillä n. 175 miljoonan dollarin budjetilla toteutettu elokuva sai Yhdysvalloissa vain nihkeät 77 miljoonan dollarin lipputulot. Nyt Seth Rogen on tehnyt paljastuksen leffan taustalta.

Näyttelijänä ja koomikkona paremmin tunnettu Rogen kutsuttiin tohtoroimaan seikkailun käsikirjoitusta, joten hänellä on elokuvan ongelmista omakohtaista kokemusta. Näin hän kuvailee asiaa:

– Jotkin elokuvat ovat kuin huijauksia. Tilanne on sama kuin jos hankit kivannäköiset talon piirustukset, mutta alkaessasi rakentaa sitä, huomaat, ettei se oikeastaan pysy kunnolla kasassa. Näin olen huomannut tapahtuvan joidenkin elokuvien kohdalla. Näen leffan ja sanon: ”Oh-hoh, kuka tahansa tämän kirjoitti ja ohjasi, valehteli.” He saavat sen näyttämään toimivalta leffalta studiolle sitä myydessään, vaikka näin ei ole. […] Niin kävi Dolittle-rainakin kanssa.

Rogen pyydettiin muokkaamaan elokuvasta hauskempi. Hän mainitsee asemansa olleen sinänsä mukava, mutta samalla vaikea, koska hän halusi auttaa, mutta kaikkea ei vain voi korjata. Dolittlessä oli hänen mukaansa niin isoja valuvikoja, ettei elokuvaa voinut pelastaa.

Lähteet: Box Office Mojo, CinemaBlend

Kuva: Universal/Dolittle, 2020