Tulevan suurleffan tähti kohun kohteena: syytetään sekaantumisesta alaikäiseen

21.6.2020 22:40

Loppuvuodesta julkaistavan West Side Story -musikaalielokuvan miespääosassa nähtävä Ansel Elgort joutui tämän viikonlopun aikana varsinaiseen myrskyn silmään. Myös Baby Driver -leffasta tunnettua 26-vuotiasta Elgortia syytetään sekaantumisesta alaikäiseen. Syytteen nosti esiin tapauksen uhrina esittäytynyt Twitter-käyttäjä, joka julkaisi aiheeseen liittyen myös kuvan itsestään Elgortin seurassa.

Gabbyksi itseään kutsuneen Twitter-käyttäjän tili on myöhemmin poistettu, mutta sillä julkaistuista viesteistä kirjoitti mm. The Wrap. Niissä kirjoitettiin Elgortin pyytäneen kirjoittajalta alastonkuvia ja seksuaalista kanssakäymistä vuonna 2014, kun hän oli viestittänyt näyttelijälle täyttävänsä kohta 17 vuotta. Elgort oli kirjoittajan mukaan myös pyytänyt olemaan paljastamatta näitä asioita, koska ne tuhoaisivat näyttelijän uran.

Elgort antoi oman vastineensa Gabbyn tekstiin eilen:

– En voi väittää ymmärtäväni Gabbyn tunteita, mutta hänen kuvauksensa tapahtumista ei ole todellinen. En ole koskaan hyökännyt, enkä myöhemminkään hyökkäisi ketään kohtaan [sillä tavoin]. Totuus on, että vuonna 2014 New Yorkissa, kun olin 20-vuotias, Gabbylla ja minulla oli lyhyt, laillinen ja täysin yhteisymmärryksessä [kehittynyt] suhde. Valitettavasti en hoitanut eroa hyvin. Lopetin vastaamisen hänelle, mikä on lapsellista ja ilkeää toista kohtaan. […] Tarkastellessani tuolloista asennettani tunnen inhoa ja häpeää omaa toimintaani kohtaan. Olen todella pahoillani. Tiedän, että minun pitää edelleen miettiä, oppia ja tehdä töitä kasvaakseni empatiassa.

Näyttelijän vastinetta ei ole nielty sellaisenaan. Elgortia on mm. kritisoitu siitä, ettei hän ole esittänyt varsinaisia todisteita Gabbyn kirjoittamaa vastaan. Toisaalta myös Gabbyn julkaisemaa kuvamateriaalia ei ole nähty riittävänä todisteena siitä, että Elgort olisi kohdellut häntä kaltoin.

Lähteet: The Wrap, Variety, Twitter

Kuva: Disney/CTMG, Inc./ Baby Driver, 2017