Robert Downey Jr.:n uudesta leffasta povataan isoa floppia

17.1.2020 12:52

Mitä kuuluu Robert Downey Jr.:lle Iron Manin ja Avengers-seikkailujen jälkeen? Näyttelijä on nimiroolissa hilpeässä perheleffa Eläintohtori Dolittlessä, mikä on Marvel-elokuviin nähden hyvin erilainen seikkailu – ellei lasketa mukaan sitä tosiasiaa, että tässäkin elokuvassa on runsaasti erikoistehosteita. Puhuvia eläimiä nimittäin.

Eläintohtori Dolittle on aloittamassa leffateatterikierroksensa, mutta elokuvalle ei lupailla kovin kaksista menestystä. Alan asiantuntijat povaavat sille jopa heikompaa tulosta kuin vähän aikaa sitten rytinällä flopanneelle Cats-musikaalin elokuvaversioinnille. Elokuvan, jonka taustalla on vaikuttanut myös Downey Jr.:n oma tuotantoyhtiö, tekeminen ei ollut helppoa – sitä muokattiin rankalla kädellä negatiivisten koenäytöspalautteiden jälkeen ja Eläintohtori Dolittlen tehosteita on sen jälkeenkin moitittu kehnoiksi.

Olisiko Robert Downey Jr.:llä sitten halua kuitenkin jatkaa Iron Manina Marvel-maailmassa? Näyttelijä sai roolistaan kymmenien miljoonien dollarien tulot ja toisaalta suosikkihahmon tarinan kaari ei tässä vaiheessa pakota ainakaan häntä jatkamaan roolissa. Downey Jr.:n aiempi kommentti summaa tilannetta hyvin:

– Minä olen pannut aseeni koteloon ja olen sujut jättämään [roolin]. Ajattelen myös, että Marvel on nyt matkalla yrittämään paljon muita asioita ja olen innokas näkemään, miten se etenee.

Lähteet: We Got This Covered, Business Insider, Variety

Kuva: Universal/Eläintohtori Dolittle, 2020