Ensin Sonic, sitten Cats – leffojen CGI:n saamat moitteet olivatkin ennenaikaisia?

30.11.2019 21:05

Sosiaalinen media kävi kuumana videopelileffa Sonic the Hedgehogin keväällä julkaistun trailerin vuoksi. Moni mainospätkän nähnyt oli sitä mieltä, ettei sininen Sonic-siili edes näyttänyt itseltään elokuvaa varten tehtynä CGI-versiona. Noin kuukausi sitten elokuva-Sonicista alkoi levitä verkkoon uusia kuvia, jotka antavat ymmärtää, että yleisön negatiivinen kritiikki on kuultu ja hahmoa on muokattu kuumeisesti uusiksi ensi vuoden ensi-iltaa varten.

Sonic ei ole kuitenkaan ainut, jonka ulkonäköä on tuunattu viime aikoina. Muutama kuukausi sitten julkaistu Cats-musikaalin leffaversion mainospätkä sai sekin lokaa päälleen. Äänekäs yleisö piti Cats-trailerin kissaihmisiä jopa häiritsevän näköisinä – vikaa oli moittijoiden mielestä niin supertähtien näyttelemien kissojen mittasuhteissa kuin mm. näiden karvoituksessa.

Tarkkasilmäisimmät ovat nyt panneet merkille, että Catsin uudemmassa trailerissa hahmot eivät enää näytäkään täysin samalta kuin aiemmin. CinemaBlendin sivuilla on esillä muutamia kuvapareja, joista muutokset näkyvät. Leffan ohjaaja Tom Hooper on myöntänyt Empirelle antamassaan haastattelussa, että trailerin saama palaute kuultiin ja se tosiaan sai tekijätiimin palaamaan leffan visuaalisen ilmeen pariin.

– Olin vain hämmästynyt, koska en ajatellut sen olevan niin kiistanalainen asia, Hooper toteaa leffan saamasta ennakkotylytyksestä. Hänen mukaansa ensimmäinen Catsin traileri julkaistiin vain vähän kuvausten päättymisen jälkeen, joten siinä nähdyt visuaaliset tehosteet ”olivat vasta melko varhaisessa kehitysvaiheessa”. Cats saa ensi-iltansa joulukuun puolivälissä.

Catsin uusi traileri:

Lähteet: CinemaBlend, Empire, GamesRadar