Ghostbusters-näyttelijä toiveikkaana jatko-osan roolituksen suhteen

18.1.2019 13:32

Haamujengi-elokuvien jatko näytti jo jonkin aikaa sinetöidyltä, kun naisnäyttelijöiden tähdittämän Ghostbusters-leffa ei saanutkaan iloista vastaanottoa. Vaikka alkuperäisen Ghostbusters-rainan käsikirjoittaja ja näyttelijä Dan Aykroyd on edelleen puhunut jatkon puolesta ja toteutumisesta, ihan jokaisella ei ole riittänyt asiaan enää uskoa. Tällä viikolla julkaistu teaseri ja ohjaaja Jason Reitmanin julkiset kommentit ovat kuitenkin vakaa todiste siitä, että Haamujengi on tulossa jälleen.

Ensi vuodelle aikataulutetusta Ghostbusters 3:sta tiedetään toistaiseksi varmaksi se, että alkuperäisen Haamujengi-ohjaaja Ivan Reitmanin poika, itsekin useita menestyksekkäitä elokuvia luonut Jason Reitman ohjaa jatko-osan – kuvaukset alkavat kesällä. Ivan Reitman puolestaan toimii yhtenä elokuvan tuottajista. Ghostbusters 3:n on lisäksi vihjailtu jatkavan tarinaa joitakin vuosia sen jälkeen siitä, mihin Ghostbusters 2 jäi.

Monien fanien huulilla ollut kysymys, nähdäänkö alkuperäistä Ghostbusters-joukkoa tässä jatko-osassa, sai yhden vastauksen aaveentorjujanelikkoon kuuluneelta Ernie Hudsonilta. Näyttelijä kertoi Daily Mailin haastattelussa olevansa varsin halukas lähtemään jatko-osaan mukaan.

– Ivan Reitman on mukana ja kaikki muutkin. Tekeekö studio [Sony Pictures] sen, aion joka tapauksessa olla puhelimen vieressä odottamassa soittoa. Jos he soittavat, vastaan. Jos eivät, minulla on muuta puuhaa, Hudson totesi. Hänen kommenttinsa perusteella vielä elossa olevat jengiläiset siis todennäköisesti haluaisivat olla tässä elokuvassa mukana, mikäli se heille vain suodaan.

Lähteet: EW, Daily Mail

Kuva: Sony/Ghostbusters, 2016