Eastwood jälleen tositarinan ohjaajaksi?

Viime vuoden menestyksekkäin elokuva lippuluukuilla oli American Sniper. 84-vuotiaan veteraaninäyttelijä ja ohjaaja Clint Eastwoodin tosipohjainen asemieselokuva saattaa saada nopeasti seuraa toisesta tosipohjaisesta tarinasta hänen filmografiassaan. Eastwoodia nimittäin harkitaan vuoden 1996 kesäolympialaisissa tapahtuneesta välikohtauksesta kertovan leffan puikkoihin American Sniperin suosion siivittämänä.

Lehtiartikkelin pohjalta laadittu käsikirjoitus keskittyy Richard Jewell -nimisen turvamiehen tapaukseen. Hän löysi epäilyttävän kassin Olympia-kisapaikan tuntumasta, mutta joutui itse kokemaan kovan myllytyksen terrorismiepäilyn alaisena. Leffaan on jo pääosanäyttelijät valittuna, sillä The Wolf of Wall Streetissä hyvin yhteen näytelleet Jonah Hill ja Leonardo DiCaprio haluavat kokeilla yhteistyötä uudemman kerran ja nimenomaan tämän tarinan puitteissa. DiCaprio on lisäksi yksi elokuvan tuottajista.

Suunnitelmissa on, että Hill näyttelisi Jewelliä ja DiCaprio tämän asianajajaa. Eastwood ei ole ainut nimi, jota on elokuvan ohjaajaksi kaavailtu. Hän on kuitenkin vahvin ehdokas kyseiseen tehtävään tällä haavaa, sillä aiemmin siihen kosiskellut Paul Greengrass (Medusan sinetti) ja David O. Russell (Unelmien pelikirja) ovat jo kiinni muualla.

Lähde: Deadline

Kuva: Army. mil.

R. Isoviita 01.04.2015 klo 07:43

Kauhusarja Scream jatkuu, mutta mistä nyt on kyse?

Wes Cravenin aloittama leffasarja tekee paluuta ensi vuonna.

Etkö saa tarpeeksesi Jurassic Parkin kuumasta kaaosteoreetikosta? Lisää tulossa…

Jurassic World: Dominion ei ole ainut, jossa Jeff Goldblumin hahmo seikkailee jatkossa.

Marvel-tuotantojen tekeminenkö siistiä? Käsikirjoittaja paljastaa

Seikkailut eivät synny ihan kädenkäänteessä.

Uusi Jurassic World -leffa korjaa franchisen vanhaa virhettä

Ohjaajalla on kova hypetys päällä.