De Niro Gandolfinin tilalle, The Queen-elokuva yhä vailla Mercurya

26.9.2013 12:14

Sopranos-näyttelijä James Gandolfinin äkillinen poismeno kesäkuussa jätti ison aukon moneen projektiin. Hänen piti olla mukana useammassakin HBO-tuotannossa, joista Criminal Justice -sarjan amerikkalaisversio oli jopa lähes kuvausta vaille valmis. Collider raportoi tuoreeltaan, että Gandolfinin rooli kyseisessä minisarjassa on siirretty veteraaninäyttelijä Robert De Nirolle.

Alkujaan BBC:n ja Peter Moffatin (Lain viitta) luoma rikossarja muuttuu yhdysvaltalaisversiossa New Yorkiin sijoittuvaksi. De Niro paikkaa Gandolfiniä lakimiehenä, joka yrittää puolustaa pakistanilaista asiakastaan murhaoikeudenkäynnissä. Kuin raivo härkä -veteraanin saaminen seitsenosaisen minisarjan pääosaan on tuotannolle lykky, mutta samankaltaista sattumaa on yhä vaille mm. The Queenin Freddie Mercurysta kertova elokuva.

Aiemmin tänä vuonna on uutisoitu, että koomikko Sacha Baron Cohen (Borat) jätti Mercury-rainan näkemysristiriitojen vuoksi. Cohenin oli katsottu sekä laulutaitonsa että ulkonäkönsä puolesta sopivan legendaarisen rokkarin rooliin, mutta useamman vuoden valmistelujen jälkeen hän tuumasi, että leffasta oli kehkeytymässä liian siloiteltu. Huffington Postin mukaan yhtyeen rumpali Roger Taylor on todennut, että he eivät halunneet Cohenia Mercuryksi tämän koomikkotaustan vuoksi.

Sittemmin Mercuryn osaan on haettu uutta nimeä tuloksetta. Ex-Harry Potter Daniel Radcliffen on huhuttu olleen yksi uusista ehdokkaista, mutta näyttelijä itse kiistää tiedon.

– Siinä ei ole mitään perää. […] sellaisesta oli Daily Starissa ja sitten The Guardianin kaltaiset lehdet alkoivat käyttää Starin juttua lähteenään ja se asia vain paisui. Kaikki, jotka netissä väittävät minun olevan siihen osaan väärä henkilö, ovat oikeassa, Radcliffe kommentoi huhua EW:lle.

Kuva: Nordisk Film/ Rajaton