Will Ferrellin uusin komedia on todella hauskaa katsottavaa, varsinkin kavereiden kanssa.

6.7.2017 00:35

Alkuperäinen nimi:The House
Valmistusvuosi:2017

Pimeä Kasino on Will Ferrellin uusin komedia. Elokuva ei yllä Ferrellin parhaiden elokuvien joukkoon, mutta ei kuitenkaan jää kauaksi jälkeen, sillä Pimeä Kasino on hauska elokuva ja varsinkin hyvässä seurassa katsottuna vielä parempi.

Ja kuten aina, koska kyseessä on Will Ferrell elokuva, on meno paikoitellen todella päätönt, mikä ei itseäni tietenkään haittaa, sillä olen aina pitänyt Ferrellin elokuvista. Nimensä mukaisesti elokuvassa on siis kyse pimeästä kasinosta, jonka muutamat kaverukset päättävät perustaa. Scott (Will Ferrell) ja Kate (Amy Poehler) tarvitsevat rahaa tyttärensä koulumaksuihin ja heidän ystävänsä Frank (Jason Mantzoukas) on muuten vaan elämässä epäonnistunut ja tarvitsee rahaa.

Kolmikon Vegasin reissun jälkeen he saavat idean perustaa oma laiton kasino ja näin tienata tarvittavat rahat. Ensin kyseessä on vain kavereille ja tutuille tarkoitettu kasino, mutta nopeasti kolmikon rahanhimo laajentaa yritystä valtavasti. Ja tuleehan mukaan tietenkin mafia, joka vaikeuttaa bisneksiä. Enempää en juonesta kerro vaan jokainen voi käydä elokuvan itse katsomassa. Eihän tällaisissa elokuvissa koskaan ole mitenkään erikoinen juoni tai edes ole juoni tärkeää.

Elokuvassa nähdään Will Ferrellin lisäksi mm. Amy Poehler, Ryan Simpkins, Jason Mantzoukas, Nick Kroll, Rob Huebel, Rory Scovel, Sam Richardson ja Jeremy Renner. Heistä parhaat roolisuoritukset tekevät tietenkin Will Ferrell ja hänen lisäkseen Poehler ja Mantzoukas ovat hyviä. Muutkin ovat ihan hauskoja, mutta kyllä parhaat ja hauskimmat kohtaukset ovat juuri kolmikolla Ferrell, Poehler ja Mantzoukas.

Pimeä Kasino on hauska elokuva, mutta ei välttämättä tarkoitettu kaikille, kuten aina kun on kyse Will Ferrellin elokuvista. Elokuva ei pääse Ferrellin parhaiden elokuvien joukkoon, mutta kuuluu silti miehen parempien elokuvien joukkoon. Sillä vaikka itse olen herran fani, niin onhan hänellä niitä huonojakin elokuvia, jollainen tämä ei siis ole. Kyseessä on siis taattua aivot narikkaan viihdettä, kuten Ferrelliltä on aina totuttu näkemään. Elokuva ei ollut viime vuosien parhaiden komedioiden tasoa, mutta itse ainakin viihdyin elokuvan parissa.

Suosittelen elokuvaa kaikille komediaelokuvien faneille, sekä Will Ferrellin faneille. Sekä myös niille, jotka pitävät muista elokuvassa nähtävistä näyttelijöistä.

Arvosteltu: 06.07.2017