Margot Robbie on parasta koko elokuvassa!

9.4.2017 19:01

Alkuperäinen nimi:Suicide Squad
Valmistusvuosi:2016

Valtio miettii miten voisi valmistautua siihen, jos seuraava Teräsmies onkin paha. Amanda Wallerilla on tähän suunnitelma ja hän tahtoo koota ryhmän maailman vaarallisimmista rikollisista, jotka pystyvät hyvään. Pian tämä ryhmä otetaan käyttöön, kun Enchantress aikoo vallata maailman.

Kävin vuonna 2016 katsomassa Suicide Squadin isosiskoni kanssa elokuvateatterissa ja odotukset olivat erittäin korkealla. Vaikka Batman V Superman oli ollut suuri pettymys, odotin tämän seuraavan DC:n elokuvan olevan se DC Extended Universen pelastaja. No näin ei aivan käynyt, mutta kaukana ei ainakaan olla. Nyt päätin kavereiden kanssa katsastaa tämän elokuvan uudelleen ja mielipiteeni tätä kohtaan eivät ole muuttuneet yhtään. Siitä löytyy hyviä puolia, mutta melkein tismalleen saman verran kuin niitä huonoja puolia.

Suicide Squadin juoni tuntuu alussa todella mielenkiintoiselta, mutta lopussa homma vedetään vähän liian efektimässäilyksi. Hahmojen käsikirjoitus on joidenkin osalta hyvä ja joidenkin osalta ei niinkään.

Deadshottina nähtävä Will Smith näyttelee jälleen itseään, jonka takia hänen roolisuorituksensa ei tuo mitään uutta. Adewale Akinnuoye-Agbajen esittämä Killer Croc on maskeerattu erittäin hyvin, mutta itse näyttelijä jää muiden varjoon. Jai Courtney yrittää kai olla Kapteeni Boomerangina jotenkin hauska, mutta ei ole sitä. En tiedä onko minulla huono huumorintaju vai mistä se johtui. Katanana nähtävä Karen Fukuhara ei ole ennen näytelllyt elokuvissa, jonka takia hänen roolisuoritustaan ei voi oikein verrata tai arvostella. Jay Hernandez näyttelee hyvin El Diablon mökötystä. Viola Davis ei ole huono roolissaan, mutta ei mitenkään hyvä. Hänen hahmostaan ei saanut valitettavasti mitään irti. Joel Kinnaman tekee mitäänsanomattoman roolin, jonka lisäksi hahmo on tylsä.

Pääpahiksena nähdään Enchantress, joka aikoo tietenkin valloittaa maailman. Tästä hahmosta en tykännyt, mutta se ei ollut Cara Delevingnen vika. Hahmo oli vain yksinkertaisesti huono.

Sitten nämä kaksi klovnia, joiden yllä on sitä hullua rakkautta. Kyseessä on tietysti Jokeri ja Harley Quinn. Harley Quinn nähdään vihdoin valkokankaalla ja voin kertoa ettei se ole mikään laimea versio. Margot Robbie on ehdottomasti elokuvassa parasta! Hän tekee loistavan suorituksen, jonka ansiosta Harley Quinnia olisi ollut kiva nähdä enemmänkin. Elokuvassa nähtiin myös viittaus Harleyn alkuperäiseen asuun, jota hänellä ei ollut valitettavasti kuin yhdessä nopeassa kohtauksessa, jossa hän tanssi Jokerin kanssa. Sitten se mitä odotin eniten tältä tuotokselta eli Jokeri, jota tulkitsee Jared Leto. Jared Leto osasi tulkita Jokeria hyvin ja Leto sekä Robbie onnistuivat luomaan hahmojensa välille jotain pientä kemiaa. Se ei kyllä ole sitä samanlaista rakkautta mitä Batman: The Animated Seriessä oli. Jokerin osalta suurin ongelma on se miten kauan hahmo kerkeää olla ruudulla. Hänestä olisi voinut vaikka tehdä pahiksen. Lisäksi hän näyttää aivan hirveältä. Oikeastaan kamalan hirveältä!

Tämä elokuva on viihdyttävä actionpläjäys, joka kannattaa vilkaista ihan vaan Margot Robbien takia. Itselleni tämä on ihan mukiinmenevää kamaa.

Arvosteltu: 09.04.2017