Leonardo DiCaprio haluttiin mukaan nykyisin kulttisuosiota nauttivaan fantasialeffaan – näin siinä kävi

21.10.2023 01:07
Disney/Matt Kennedy/ Hocus Pocus 2, 2022

Gilbert Grapen pikkuveljenä vakuuttanut ja viimeistään Titanicissa itsensä isosti 1990-luvulla läpi lyönyt Leonardo DiCaprio ei juuri ole perinteisiä fantasiaelokuvia tähdittänyt. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö hän olisi pyrkinyt myös niihin. Hän oli ehdolla esim. vuonna 1993 valmistuneeseen fantasiakomediaan Hokkus Pokkus.

Nykyisin kulttisuosiota nauttiva tarina Sandersonin noitasisaruksista ja näiden juonitteluista johti vuonna 2022 tutut näyttelijät vanhoihin rooleihinsa. Sarah Jessica Parkerin, Kathy Njimyn ja Bette Midlerin tulkitsemien Sandersonien lisäksi jatko-osaan olisi kosiskeltu varsin todennäköisesti myös DiCapriota, sillä hän jätti jo aikoinaan hyvän vaikutelman leffan ohjaaja Kenny Ortegaan:

– Roolitustiimini pyysi minut paikalle, ja kertoi, että he lähettävät jonkun, jota en voi saada. He halusivat minun oppivan tuntemaan hänet. [DiCaprio] oli luvannut tulla tapaamaan minua, mutta hän ei voinut sopia roolista. Hänelle oli tarjottu osaa [Robert] De Niron rinnalla [Tämän pojan elämässä] ja Gilbert Grapessa. No, hän tuli ja hän oli uskomaton – niin erityinen ja ainutlaatuinen […] ja hän oli pahoillaan siitä, ettei voisi tehdä roolia, koska hänen piti keskittyä niihin muihin juttuihin. Minä totesin, että ymmärrän tilanteen. Sitten söimme voilevän puoliksi. […] Kun hän lähti, soitin roolittajilleni ja sanoin heille, että se viilsi syvältä.

Rooli, jossa DiCaprio olisi Hokkus Pokkuksessa nähty, oli noitasisaruksilta näiden loitsukirjan varastavan nuoren Maxin osa. Maxina nähtiin lopulta Omri Katz, myös Dallas-tv-sarjassa näytellyt nuorukainen. Katz, joka ei ole toiminut aktiivisesti näyttelijänä viimeisen parinkymmenen vuoden aikana, ei palannut kameroiden eteen myöskään Hokkus Pokkus 2:ssa.

Lähde: Movieweb

Toim. R. Isoviita