Yllätyin positiivisesti, koska elokuva on oikeasti hauska!

23.7.2008 02:54

Alkuperäinen nimi:The Girl Next Door
Valmistusvuosi:2004

The Girl Next Door – Unelmien Naapuri kertoo yllätys, yllätys unelmien naapurista! Matt (Emile Hirsch) on koulussa hyvin menestyvä nuorimies, eli kansankielellä nörtti, joka saa eräänä kauniina iltana naapurikseen kuvankauniin Daniellen (Elisha Cuthbert), joka näin kansankielellä jatkettaessa on aikamoinen hottis. Tästä alkaakin perinteinen ”nörtti-kaunotar suhde”.

Toisin kuin aiemmat arvostelijat ovat mieltäneet, niin omasta näkökulmastani tämä on oikeinkin onnistunut huumoripläjäys. Juoni on toki kliseinen ja elokuva ennalta-arvattava, mutta pieniä mielenkiintoisia juonenkäänteitäkin The Girl Next Door tarjoilee leffan sisällä. Monta, monta komediaa nähneenä olen aika puutunut jo niihin, ja tätäkin aloin hieman vasten tahtoani katselemaan, mutta yllätyin positiivisesti, koska elokuva on mielestäni oikeasti hauska! Ja sitähän komedialta käsittääkseni ensimmäisenä kysytään, ei niin väliä vaikka elokuvan juoni ei hipoisi aivonystyröiden herkimpiä kohtia.

Hyviä näyttelijöitä, hauskoja rooleja, ja ah niin kauniin Elishan tajoileva teinikomedia saa allekirjoittaneelta syvän kumarruksen ja neljä ja puoli tähteä. Nyt vain kaikki lähimpään vuokraamoon, muutama euro taskuun ja kaverin/kumppanin viekkuun nauttimaan ja nauramaan!

Arvosteltu: 23.07.2008