Ylipituudestaan huolimatta mahtava elokuva.

15.3.2008 15:59

Ja nyt sitten käydään Pirates of the Caribbean sarjan kolmatta osaa. Siis eikun dvd koneeseen ja katsomaan.

Juoni on pääosin hyvä, mutta täytyy sanoa, että tämän leffan olisi kyllä voinut toteuttaa huomattavasti lyhempänä, ja silloin se olisi toiminut vieläkin paremmin. Joissain kohdissa menee vähän tylsäksi, mutta on tämä silti todella hyvä leffa. Musiikki on myös hienoa, ja taistelut on tehty hienosti. Erityisesti lopputaistelu oli upea, ja se onkin suosikkikohtaukseni elokuvassa.

Näyttelijätkin vetävät hommansa hyvin läpi. Johnny Depp on loistava roolissaan Jack Sparrowna, ja lähes yhtä hyvä on Barbossaa näyttelevä Geoffrey Rush. Bloom ja Knightleykin vetävät ihan hyvät roolin, vaikka jäävätkin selvästi taustalle. Bill Nighy on myös loistava Davy Jonesina. Myös Hollantilaisen mehistö on hurjan näköistä, ja maskeeraus on muutenkin hyvää. Laivalta laivalle hyppely on vähän sekavaa, ja joissain kohdissa en heti tunnistanut, että millä laivalla nyt ollaan.

Nythän on tulossa myös nelososa, mutta se lähinnä aloittaa uuden kertomuksen, vähän niinkuin Tv-sarja jonka ensimmäinen kausi on ohi mutta uudet jaksot ovat tulossa. Luulen että nelonen ei todennäköisesti enää tunnu kolmosen jatkolta, vaan se aloittaa aivan uuden kertomuksen. Pirates Of the Caribbean elokuvista voi sanoa:
Ykkönen oli loistava ja saattoi kerralla tarinansa loppuun, kakkosen lopussa saattoi jo odottaa että seuraava elokuva alkaisi heti samalla levyllä, ja kolmosessa toteaa että kakkonen ja kolmonen voisivat yhdistettyinä olla yksi elokuva.

Yhteenvetona: tämä on aivan loistava elokuva, ja ansaitsee nämä 4,5 tähteä. Katsokaa tämä!

Arvosteltu: 15.03.2008