YK:n ihmisoikeudet eivät ole todellakaan voimassa.

31.1.2003 21:48

Alkuperäinen nimi:The Killing Fields
Valmistusvuosi:1984

Kuoleman kentät on väkevä, raaka, kuvaus kahden miestenvälisestä ystävyydestä ja selviytymisvietistä, sodan runtelemassa Kamputseassa. Sydney Schanberg on toimittaja joka on tekemässä juttua punaisten Khmerien vallan kaappauksesta Kamputseassa 1973. Hänen tulkkinsa vangitaan kesken toimituksen ja heitetään keskitysleirille. Jokainen voi itse kuvitella millaiset olot siellä vallitsevat ja YK:n ihmisoikeudet eivät ole todellakaan voimassa. Sydney yrittää vapauttaa ystävänsä mutta huomaa että on itsekin joutunut keskelle sotaa. Hinta on ystävänsä elämästä kova…

”The killing fields” on kolminkertainen oscar-voittaja. Se ei ole tehty perus Hollywoodelokuvan tavoin. Läpi elokuvan on aistittavissa ohjaajan sanoma sodan mielettömyydestä, järkyttävä tosiasia on että suurin osa elokuvasta on totta.

Veri roiskuu kun rapataan, ja tässä rappausta tapahtuu koko ajan. Pienet inhottavat yksityiskohdat lisäävät ahdistuneisuuden tunnetta. Todellinen Inhorealistin toiveuni. John Malkovichin rooli suoritus on häikäisevän hyvä. Vaikka John on keskittynyt enemmän teatteri taiteeseen tekee hän vahvan roolityön esittäessään toimittajaa.

Erittäin raaka ja väkivaltainen!!! En suosittele kenellekkään täysjärkiselle leikaamattoman version katsomista.

nimimerkki: Owaska

Arvosteltu: 31.01.2003