Vitsiä tulee sellaisella syötöllä, että tosikoita hirvittää.

5.8.2003 18:42

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Airplane!
Valmistusvuosi:1980

ZAZ kolmikon parhaaksi saavutukseksi nousee ehdottomasti hullunhauska Hei me lennetään!, joka irvailee 70-luvun katastrooffielokuville ja heittää mitä kipeintä läppää koko leffan ajan.

Vähäpätöinen juoni kertoo lentokonematkasta, jossa miehistö saa ruokamyrkytyksen. Ainoa joka osaa konetta lentää on Ted Striker, mutta hän kärsii sotatraumoista ja on innolla selittämässä matkustajille ihmissuhdeongelmistaan.

Juoni on toisella kädelä hutaistu tekosyy irvailulle ja kaikkienaikojen komediapaukulle. Kässäri on hoidettu hyvin ja vitsiä tulee sellaisella syötöllä, että tosikoita hirvittää. Hei me lennetään pilailee kaikelle mahdolliselle ja mahdottomalle, mitään osa-aluetta ei jätetä väliin ja vitsit viedään aina mauttomuuksiin asti.

Näyttelijät tekevät hyvää työtä ja välillä täytyykin ihmetellä miten heidän pokka on pitänyt vitsien keskellä. Leslie Nielsenkin on tässä leffassa vähemmän ärsyttävä kuin yleensä. Zuckerit ja Abrahams hoitavat myös ohjauksen hyvin ja vauhdikkaasti. Henkilöhahmot eivät ole mitenkään erikoisesti krijoitettuja, mutta näyttelijät saavat niistä (yllättävän) paljon irti.

Hei me lennetään! ei ole turhaan viittä pallukkaa ansainnut se on kertakaikkiian hykellyttävän hauska pätkä ja naurattaa koko kestonsa ajan. Mitään syvällistä leffasta on turha etsiä ja asenne pitää olla rento kun leffaa rupeaa katsastelemaan niin Hei me lennetäästä saa todella hyvät naurut ja se kestää uudelleen katsomisenkin.

nimimerkki: Criiticco

Arvosteltu: 05.08.2003