Totuus ei ole aina sitä miltä näyttää.

5.2.2003 19:51

Alkuperäinen nimi:The Stepfather
Valmistusvuosi:1987

Jerry vaikuttaa ihan tavalliseslta rakastavalta perheen isältä joka käy työssä ja maksaa veronsa. Mutta totuus ei ole aina sitä miltä näyttää. Stephanie ei pidä yhtään uudesta isäpuolestaan ja alkaa pelätä, että juuri Jerry on sama mies, joka on tappanut jo monta yksinhuoltajaa ja näiden lapset.

Ja tietenkin Stephanie on oikeassa. Sitä ei jätetä salaisuudeksi vaan se paljastetaan katsojalle heti ensimmäisten minuuttien aikana. Se ei haittaa yhtään. Odotin elokuvasta taas jotain tyypillistä amerikkalaista halpisjännitystä, mutta se ylittikin odotukseni. Olihan elokuva erittäin pienellä budjetilla tehty, mutta se oli oikeasti jännittävä ja sen näyttelijät olivat ihan hyviä.

Erityismaininnan ansaitsee Jerryä loistavasti esittänyt Terry O’Quinn, joka uusi roolinsa elokuvan jatko-osassa, joka häviää kaikessa nerokkaalle ykköselle. Elokuvaa rasittaa pahasti tylsä ja täysin tarpeeton sivu-juoni kostavasta miehestä joka lähtee Jerryn perään. Muuten elokuva olisi ehkä saanut jopa pisteen enemmän. Mutta on tämä näinkin ihan toimiva pläjäys. Suosittelen elokuvaa kaikkille niille jotka ovat kyllästyneet tylsiin suuren budjetin jännäreihin.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 05.02.2003