Toiminta on jonkun verran hakusessa, joka laskee elokuvan arvoa.

31.8.2008 22:35

Alkuperäinen nimi:The Man With The Golden Gun
Valmistusvuosi:1974

1973 valmistui kansan suosikki Bond Live And Let Die -tuottajat ajattelivat tehdä seuraavana vuonna hieman samantapaisen Bondin. Jouluksi 1974 valmistui Bond nimeltä 007 ja kultainen ase. Kultainen ase ei kuitenkaan iskenyt niin lujaa kuin Live And Let Die ja niinpä se jäi yhdksi huonotuottoisemmaksi Bondiksi. Eikä elokuvan juonikaan ollut kansalle hyvä. Ensiillan jälkeen tuottajat Saltzman & Broccoli riitantui keskenään ja he eivät enää tuottaneet Bondeja yhdessä. Minun mielestä Kultainen ase on yksi parhaista Bondeista mitä on tehty. Näyttelijät ovat mahtavia kuten Christopher Lee pääkonna Scaramangana, Herve Villechaize Nick Nackina, Roger Moore Bondina ja Clifton James Sheriffi Pepperinä.

MI6:een tulee kullattu luoti jossa on 007:n nimi. M lähettää Bondin Hongkongiin tappamaan Scaramanagan jotta hän ei tapa Bondia, ja siitä seikkaiku voi alkaa. Kultainen ase on yksi pienimuotoisimmista 007-elokuvista: toiminta on jonkun verran hakusessa, joka tietenkin laskee elokuvan arvoa. Kultainen ase tuottikin vain 97 000 000 dollaria, kun taas edeltäjänsä Live And Let Die 161 000 000. Mistähän lie tullut tuollainen notkahdus noitten kahden Bondin välille.

Naisista vielä että Kultainen Ase sisältää seksikkäitä naisia paljon kuten Britt Ekland ja Maud Adams joka uusi Bond-tyttöroolinsa elokuvassa Octopussy 1983.

Arvosteltu: 31.08.2008