Tämä on loistavaa viihdettä!

11.7.2003 16:30

Alkuperäinen nimi:A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master
Valmistusvuosi:1988

Suomenpoika Renny Harlin astui legendaarisen Elm Street-sarjan neljännen osan ohjaajapallille ja hoitaa hommansa erinomaisesti tässä sarjansa toiseksi parhaassa osassa. Paras on tietenkin ensimmäinen.

Harlin oli mukana laatimassa myös elokuvan käsikirjoitusta. Rennyn ideoita olivat mm. se, että Freddy herää eloon koiran kusesta. Lisäksi Freddy laukoo enemmän vitsejä ja on muutenkin hauskempi hahmo kuin aikaisemmin.

Juoni: Edellisestä osasta hengissä selvinneet Kristen (Knight), Joey (Eastman) ja Kincaid (Sagoes) saavat nopeasti elokuvan aikana surmansa jolloin Kristenin paras kaveri Alice (Wilcox) päättää käydä taisteluun Freddy Kruegeria (Englund) vastaan. Kuten lukijat jo varmaan huomavaat juoni ei ole hääppöinen ja se onkin elokuvan vika. PES4 on yllätyksetön elokuva ja muutamat elokuvan hahmoista ovat täysin turhia ja ärsyttäviä.

Näyttelijät ovat poikkeuksellisen hyviä ja etenkin Alicea näyttelevä Lisa Wilcox on oikein taitava. Koko shown varastaa tietenki itse herra Krueger. Elokuvan tehosteet ovat hienoja ja erittäin mielikuvituksellisia. Hienoin kohtaus on alussa jossa Freddy herää eloon.

Yhteenveto: Painajainen Elm Streetillä on onnistunut kauhuelokuva jossa on hyviä näyttelijöitä, hienoja tehosteita ja hyvä ohjaaja. Tämä on toiseksi paras Elm Street ja toiseksi paras Renny Harlin -elokuva (paras on Vankila). Tämä on loistavaa viihdettä!

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 11.07.2003