Takaa haettu ei todellakaan tule jäämään elokuvahistoriaan, mutta se on taattua tavaraa komedian ystäville.

30.3.2004 06:39

Alkuperäinen nimi:Wrongfully Accused
Valmistusvuosi:1998

Mies ja alaston ase -elokuvia käsikirjoittanut Pat Proft ohjasi yllättävän hyvän parodian Harrison Fordin tähdittämästä Takaa-ajetusta. Vanhoja juttuja kierrättävä komedia saa silti jopa ajoittain nauramaan ääneen, vaikka vitsit olisivat ennenkin nähtyjä. Leslie Nielsen esittää Ryan Harrisonia, viulistia, joka lavastetaan syylliseksi murhaan. Hän pääsee kuitenkin pakenemaan. Harrison aikoo todistaa, ettei ole murhaaja. Richard Crenna parodisoi hyvin Tommy Lee Jonesia Takaa-ajetusta. Crenna esittää poliisia, joka aikoo napata Harrisonin, ja lisäksi hän haluaa aina kaikki mahdolliset tiedot liittyen Harrisoniin.

Leslie Nielsen on totuttu näkemään aina komediaroolissa, joten miehellä on jo vankka ammattitaito tämän tyylilajin elokuvissa. Takaa haetussa Leslie painaa roolin rutiinilla läpi. Hänen parhaat vuotensa ovat kuitenkin jo takanapäin, mutta vielä tänäkin päivänä, 78-vuotiaana, Nielsen tekee vielä elokuvia, joten kyllä jaksaa pappa painaa. Siitä kunnia hänelle.

Takaa haettu ei todellakaan tule jäämään elokuvahistoriaan, kuten esimerkiksi Hei, me lennetään, mutta se on taattua tavaraa komedian ystäville. Ei ehkä ihan parhaasta päästä, mutta ei huonoimmastakaan. Jos samojen vitsien kierrätys ei haittaa ja jos Nielsenin näyttelyä sietää, viihtynee tämänkin elokuvan parissa mukavasti 82 minuuttia, joiden aikana saa parit naurutkin.

Nimimerkki: Viisas

Arvosteltu: 30.03.2004