Taattua Tarantinon laatua.

11.6.2007 22:11

Alkuperäinen nimi:Jackie Brown
Valmistusvuosi:1997

Pam Grier tekee elämänsä roolin tässä mielipiteitä jakavassa elokuvassa . Robert Forster myös uransa parhaassa roolissaan takuiden hoitajana. Samuel L Jackson on erittäin vakuuttava pahamaineisena ”gangstaneekerinä”. Ilman Samuelia tämä elokuva ei olisi hyvä. Robert De Niro, vaikka sivuroolissa onkin, niin silti täydentää elokuvaa erittäin oleellisella tavalla. Chris Tucker hauskana suunsoittaja-homeboy-gangstana pienessä sivuosassa.

Elokuva ei ole ehkä helpoimmasta päästä katsottavuudessaan. Ei parane poiketa jääkaapilla jos elokuva pyörii ettei putoa kärryiltä. Jokainen minuutti elokuvassa on toteutettu täydellisesti. Tämä elokuva ei sisällä yhtään tylsää hetkeä vaan jokainen täydentää toista ihmeellisellä tavalla. K-15 leima kuuluu ehdottomasti elokuvalle.

Paljon plussaa 70-luvun tyylistä, Samuelin suorituksesta sekä mitä ihmeellisimmistä kuvakulmista. Loppu oli tavallaan aika perinteinen; paha saa palkkansa, hyvis kaunottaren yms. Elokuvan kesto hyvä, tosielokuvat kestää yli 2.5 h!

Pienet miinukset kovasta tupakanpoltosta ja Chris Tuckerin pienestä roolista. Onneksi elokuva on niin huippu-upeeta katsottavaa ettei näitä seikkoja huomaa. Ja antamani miinukset ovat huom. makuasioita. Eli ei konkreettisia miinuksia.

Quentinin ehdottomasti paras ”ei huippu-raaka-pirullinen elokuva”. Taattua Tarantinon laatua. Jos katsoisi elokuvan tietämättä ohjaajaa, niin kyllä Quentinon tuntijat hänen jälkensä tunnistaa. Suosittelen elokuvaa kaikille yli 15-vuotiaille ja niille jotka haluavat elokuvaltaan enemmän.

Tästä elokuvasta joko tykkää tai sitten ei.

nimimerkki: ”Go ahead punk, make my day”

Arvosteltu: 11.06.2007