Surkea leffa, mutta huonoudessaan hauska.

12.10.2004 18:48

Alkuperäinen nimi:On Deadly Ground
Valmistusvuosi:1994

Steven Seagal. Tuo jäyhäilmeinen mies, joka ei puhu paljon mutta tappaa sitäkin enemmän. Ja tyytyy aina välillä vääntelemään pahisten ranteita ikävännäköisesti. Steven Seagal. Tuo buddhalaisuuteen kääntynyt b-leffojen sankari, jolle tuntuu käyvän niin, että vaikka hän matkustaisi potkulaudalla, se kaapattaisiin. Steven Seagal.

On Deadly Ground on monella tapaa epätavallinen Seagal-filmi, ja monella tapaa se on hyvin tavallinen Seagal-filmi. Elokuvan alussa öljytorni palaa Alaskassa. Öljy-yhtiön pomon ykkösmies Forrest Taft (Seagal) saapuu paikalle, ja pelastaa tilanteen. Sitten hän menee baariin ja hakkaa intiaaneja kiusaavan kusiaisen. Sitten hän saa selville että öljy-yhtiön pomot ovat pahoja ja ahneita ja sortavat intiaaneja. Ja siitäkös vasta mellakka alkaa.

Seagal, joka ohjasi leffan itse, on yrittänyt änkeä mukaan oikeita mielipiteitä ja jopa kritiikkiä, mutta varsin tökerösti tässä onnistutaan. Onneksi lopussa sentään palataan sille tutulle, tahattoman koomiselle Steven-linjalle, jossa pahisten luut katkeilevat ja verta lentää. Surkeaa näinkin, mutta edes huonoudessaan hauskaa.

Arvosteltu: 12.10.2004