31.12.2005 16:40

Alkuperäinen nimi:Metallica - S & M
Valmistusvuosi:1999

Metallica nauhoitti kahdessa päivässä Michael Kamenin johtaman sinfoniaorkesterin kanssa livekeikan, rohkeasti kokeilemalla metallin ja klassisen musiikin yhdistelmää.

Settilistaan kuuluu ne ehdottoman pakolliset Metallica klassikot, kuten Master Of Puppets, One, Enter Sandman, mutta jostain syystä, ehkä orkesterin heikosta soveltavuudesta johtuen Kill ’Em Allin thrash klassikoita ei ole mukana yhtään. Keskiverto Load kaksikosta on otettu ehkä muutama liikaakin, Bleeding Me ei ole ikinä ollut ylipituudesta johtuen livehelmi. Pääosin settilista on kunnossa.

Sinfonia tuo moneen biisiin mukavasti lisämakua, vaikkakin joissain biiseissä orkesterin läsnäolo on turhaa. Keikalla soitetaan 2 uutta biisiä, Human ja No Leaf Clover, hyviä vaikka debytointi juuri tällä keikalla ei ollut välttämättä paras ratkaisu.

Näky hevimiehistä soittamassa puku päällä saattaa käännyttää katseita, mutta Metallica on tehty live bändiksi ja sitä ei voi vastustaa. Extrat ovat suhteellisen niukat, mutta parempi kuin ei mitään.

nimimerkki: phrantic

Arvosteltu: 31.12.2005