Pettämätöntä peruskamaa.

11.9.2003 21:59

Alkuperäinen nimi:True Crime
Valmistusvuosi:1999

Itse olen Armoton clintfani, ja kun huomasin että tämä tulee telkkarista, oli pakko katsella. Eipä Eastwood pettänyt vieläkään!

Clint esittää naisiin ja viinaan menevää toimittajaa, joka onnettoman sattuman takia alkaa kirjoittaa juttua kuolemaantuomitusta mustasta miehestä, joka tappoi valkoisen naisen kuusi vuotta takaperin. Vai tappoiko sittenkään? Tätä Clint yrittää selvittää, ollen varma, että mies on syytön. Teloitus vaan on samana yönä, joten kiirettä pitää.

Hyvä jännitysdraama. Kässäri jaksaa kantaa alusta loppuun, näyttelijät ovat pääosin hyviä (Eastwood, James Woods), ohjaus toimii, kaikki siis kohdallaan! Loppuratkaisu oli mielestäni hyvä, vaikka olen tietoinen sen kliseisyydestä ja siitä, että se on nähty moneen kertaan, mutta se oli kuitenkin ainakin tämän katsojan mieleen.

Ei aivan parasta Clinttiä, mutta ei huonointakaan. Pettämätöntä peruskamaa, suosittelen lämpimästi. Muuten leffa olisi ”vain” kolmen ja puolen pojon pläjäys, mutta lopphuipentuma on rakennettu niin jännittävästi, että neljä tulee!

Arvosteltu: 11.09.2003