Loppujenlopuksi Angelon kosto on kertaalleenkatsottava iltaviihdyke.

8.10.2004 18:29

Alkuperäinen nimi:Avenging Angelo
Valmistusvuosi:2002

Frankie Biggio (Sylvester Stallone) on kuuluisan mafiapomon Don Angelon (Anthony Quinn) henkivartija. Kun Frankie ja Don eräänä päivänä istuskelevat kahvilassa niin salamurhaajat tulevat ja tappavat Donin. Ennen kuolemaansa Don testamenttasi henkivartijansa tyttärellensä Jenniferille (Madeleine Stowe), joka ei tiedä isästään yhtään mitään. Frankie kuitenkin takoo Jenniferille asian päähän ja niinpä Jennifer oppii mafian tavoille ja päättää kostaa isänsä surmaajille Frankie apunaan.

Angelon kosto on näyttelijälegenda Anthony Quinnin viimeiseksi jäänyt elokuva. Tarkemmin elokuvaa katsellessa toivoisi että Anthony Quinn olisi osunut paljon parempaan elokuvaan. Vaikkei tämä nyt ihan toivoton olekkaan niin silti tässä leffassa tulos ei ole mikään erityisen loistava vaan enintään tylsä ja puiseva. Elokuva jää junnaamaan keskivaiheilla yrittäessä lisäillä jonkinlaista huumoria ja jännitystä keskenään. Lopputulos nyt on mikä on. Pääosassa rehkivä Sylvester Stallone ei yllä mihinkään loistosuoritukseen mutta menee nyt paremman puutteessa. Mafiapomon tytärtä näyttelevä Madeleine Stowe osaa kyllä olla rasittava roolissaan ja itse mafiapomoa näyttelevän Anthony Quinnin suorituksesta ei osaa sanoa mitään sillä hän on aika lyhyen ajan elokuvassa mukana.

Loppujenlopuksi Angelon kosto on kertaalleenkatsottava iltaviihdyke, mutta jotain toista viihdeleffaa suosittelisin mieluummin kuin tätä. Ei nyt mikään kalkkunaelokuva, mutta pitkästyttävä kylläkin.

nimimerkki: Mask

Arvosteltu: 08.10.2004