Loistavaa jatkoa ensimmäiselle osalle!

15.3.2017 16:16

Alkuperäinen nimi:Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
Valmistusvuosi:2006

Ensimmäisestä Pirates of the Caribbeanista tutut näyttelijät ovat palanneet ja on aika porhaltaa kohti uusia seikkailuja!

Elizabethin ja Willin häät ovat käynnissä kunnes heidät vangitaan, koska he olivat auttaneet Jack Sparrow’n karkaamisessa kolme vuotta sitten. Will tekee sopimuksen kauppakomppanian lordi Cutler Beckettin kanssa. Jos Will saa tuotua Beckettille Jackin kompassin, häntä ja hänen morsianta ei hirtetä. Jackilta on jäänyt velkoja maksamatta kauhistuttavan Lentävän hollantilaisen kapteenille Davy Jonesille. Hänen on saatava käsiinsä Davy Jonesin sydän, joka on arkussa… ”kirjaimellisesti”.

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest eli suomalaisittain Kuolleen miehen kirstu ei onnistu samaan kuin edeltäjänsä. Tarinasta on tehty huomattavasti isompi, jolloin muuhunkin on panostettu. Se hajoaa välillä kuitenkin käsiin, mutta onneksi näitä kohtia löytyy vain vähän. Syynä on liika monimutkaisuus. Elokuva tavallaan luule olevansa parempi, vaikka tosiasiassa se on normaali viihdyttävä pakkaus. Erityisesti Depp-fanit tulevat varmasti nauttimaan tästä tuotoksesta.

Johnny Depp loistaa jälleen Jack Sparrow’n roolissa ja eläytyy rooliinsa suunnilleen samanlailla kuin aiemmin. Rakastavaisia esittävät Orlando Bloom ja Keira Knightley eivät myöskään tuo elokuvaan mitään uutta, vaikka hoitavat tehtävänsä moitteettomasti. Vaikka elokuvan pääpahis luulisi olevan Davy Jones, oikeastaan kyseessä voisi olla myös Cutler Beckett, joka tavallaan sotki Willin ja Elizabethin mukaan soppaan. Beckettin näyttelijä Tom Hollander toimii hyvin, vaikka jää toisen pahiksen varjoon. Tämä toinen pahis on tietenkin itse Davy Jones. Bill Nighy tekee loistokkaan suorituksen, mutta ei samanlaista loistokasta suoritusta kuin Geoffrey Rush.

Davy Jonesin kasvot on luotu hyvin ja näin on tehty myös koko Lentävän hollantilaisen miehistölle. Ne oli tehty vaikuttavasti, mutta ei lähellekkään täydellisesti. Musiikki on jälleen upeaa ja vaikuttavaa. Tästä saamme kiittää Hans Zimmerin soundtrackia!

Tämä elokuva on loistavaa jatkoa ensimmäiselle osalle ja onnistuu pitämään tason edelleen aika korkealla. Elokuvasarjan taso laski tämän jälkeen hieman, joten suosittelen katsomaan ainakin nämä kaksi ensimmäistä osaa. Veikkaan ettet tule pettymään!

Arvosteltu: 15.03.2017