Leffan parissa viihtyy, ja se kai se ainoa tarkoitus onkin.

23.9.2008 15:07

Alkuperäinen nimi:I Want Candy
Valmistusvuosi:2007

DVD:n kansi, jossa Carmen Electra keikistelee vähäpukeisena, antaa juuri sen oikean kuvan minkälaisesta elokuvasta on kyse. Kyseessä on seksiaiheinen ”ihan ok” -komedia, jota myydään seksikkäällä Baywatch-tähdellä.

Kaverukset Joe (Riley) ja Baggy (Burke) ovat leffan tekoon hurahtaneita nuorukaisia, jotka päätyvät vahingossa työskentelemään pornoleffan parissa seksikkään aikuisviihdeammattilaisen kanssa. Kommelluksia ja kohelluksia on siis luvassa, värikkäillä sivuhahmoilla kuorrutettuna. Samaa settiä siis kuin monet muutkin 2000-luvun komediapätkät.

Olin kuullut etukäteen leffasta pelkkiä negatiivisiä kommentteja ja niiden valossa I Want Candy oli yllättävänkin hyvä. Missään vaiheessa leffa ei onnistunut ärsyttämään, vaan tuon vajaan puolitoistatuntisen viihtyi töllön ääressä oikein mukavasti. Muutamat naurutkin leffa jopa onnistui tarjoamaan.

Tarina on hyvä ja syvyyttä leffaan saadaan muutamalla hyvällä näyttelijällä. Näkyvimmät näyttelijät ovat luontevia, eikä näille teinikomedioille tyypillistä ylinäyttelemistä ole onneksi huomattavissa, koska omaan mieleeni I Want Candy toimi näillä elementeillä juuri niin hyvin kuin toivoa sopii.

Mitään elämää suurempaa leffaa tekijät eivät ole lähteneet tässä rakentamaankaan, mikä vaikeuttaakin arvostelun tekemistä, koska kyllähän leffan parissa viihtyy, ja se kai se ainoa tarkoitus olikin. Persoonallisuuden puutteen vuoksi annan kuitenkin tuon kolme tähteä, koska loppu oli juuri niin mauton kuin voi odottaa.

Arvosteltu: 23.09.2008