Leffa pohjaa hyvään kässäriin ja hyviin näyttelijöihin.

8.8.2003 20:43

Alkuperäinen nimi:Red Dragon
Valmistusvuosi:2002

Itse en ole, uskokaa tai älkää, nähnyt Uhrilampaita enkä Hannibalia. Alkuperäiset kirjat olen kyllä lukenut. Kaveri oli vuokrannut tämän pläjäyksen ja kutsui katsomaan. No, ajattelin että sehän kertoo ajasta ennen Uhrilampaita, joten hiton väliä jos en ole leffoja nähnyt. Ja tiedänhän mä jutut, kun olen kirjat lukenut.

Nuori FBI agentti Will Graham saa veitsestä pidättäessään Hannibal Lecteriä. Hän jää varhaiseläkkeelle, mutta hänen entinen pomonsa Jack Crawford tulee hakemaan hänet mukaan uuden sarjamurhaajan metsästykseen. Tämän yhteydessä Graham joutuu myös haastattelemaan pirullisen älykästä mutta läpipahaa tri.Lecteriä vankilamielisairaalassa.

Pläjäyksessä on mahtavat näyttelijät. Hannibal Lecteriä esittää m-a-h-t-a-v-a-s-t-i sir Anthony Hopkins. Will Grahamina patsastelee Edward Norton, ja mies tekee todella hyvän suorituksen. Ralph Fiennes on ”Hammaskeijuna” erittäin hyvä, ja myös pienen roolin Crawfordina tekevä Harvey Keitel osaa asiansa, kuten aina. Ohjaaja Brett Rattner on minulle tuntematon suuruus, mutta hyvinhän kaveri hommansa hoiti. Leffa pohjaa hyvään kässäriin, ja hyviin näyttelijöihin.

Suosittelen kaikille jotka haluavat nähdä hyvän jännitysleffan. Toimintafaneille suosittelen pienellä varauksella, vaikkei leffassa actionia juuri olekaan, niin kyllä tämä senkin kategorian faneihin varmasti uppoaa… Kauhufriikeille suosittelen myös, vaikkei leffasta yöuniaan menetä, eikä se ole edes pelottava, mutta kauhuleffan aineksiahan tässä on, ja jännittävä kyllä. Hyvä pätkä.

Arvosteltu: 08.08.2003