8.8.2008 15:19

Alkuperäinen nimi:American Pie Presents: The Naked Mile
Valmistusvuosi:2006

Aiemmista amerikan piirakoista tuttujen Stiflerin veljesten serkku Erik (White) on suvussansa poikkeuksellinen tapaus; hänellä on poikuus tallella. Erik on seurustellut jo kaksi vuotta ihanan, kauniin ja ymmärtäväisen Tracyn (Schram) kanssa, mutta tyttö ei ole vielä valmis petipuuhiin. Tracyn ystävättäret uskottelevat hänelle, ettei Erik jaksa enää kauaa odottaa, joten hädissään Tracy antaa Erikille omatuntovapaan viikonlopun. Erik suunnistaa kavereidensa kanssa Naked Mile-tapahtumaan, jonne Dwight Stifler (Talley) – Erikin serkku – on heidät kutsunut. Ja siellä missä on aito Stifler, on myös paljon yläosattomia opiskelijatyttöjä…

American Pie leffathan ovat aina keskittyneet alapäähuumoriin ja itse todella pidän alkuperäisistä osista, joissa tutut näyttelijät värittävät ruutua. American Pie 5: Naked Mile puolestaan tekee hallaa koko leffasarjalle, sillä pelkkää pehmopornoahan tämä on. Lähes jokaisessa kohtauksessa vilahtelee tissejä ja juoni tuntuu olevan pelkkä pakollinen sivuseikka. Pelkkää nimellä ja alastomilla naisilla rahastamista.

Aluksi leffa vaikutti hyvältä ja pari ensimmäistä kohtausta jaksoivat naurattaa ja aloin jo uskomaan, että tämä on hyvä jatko-osa. Toisin kuitenkin kävi, huumori unohtuu hiljalleen ja aletaan keskittymään leffan pääpointtiin; tisseihin ja seksiin. Käänteen tapahduttua leffalla ei ole komedian ystäville enää mitään tarjottavaa ja loppuratkaisukin on ennalta arvattava.

Mutta mikäs siinä, ei leffa ainakaan tylsäksi käynyt missään vaiheessa ja ainakin mieskatsojille sillä on jotain annettavaa. Muuten en elokuvaa kenellekään suosittele, aika laimea pakkaus.

Arvosteltu: 08.08.2008