Kunnianosoitus kaikille 50-luvun hölmöille tieteiskauhuelokuville. Juoni on kaikessa järjettömyydessään loistava.

19.6.2004 09:28

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Tremors
Valmistusvuosi:1990

Väristyksiä on mainio elokuva. Se on kunnianosoitus kaikille 50-luvun hölmöille tieteiskauhuelokuville. Juoni on kaikessa järjettömyydessään loistava. Elokuva kertoo (yllättäen) hiljaisesta ja rauhallisesta pikkukaupungista, joka joutuu vaarallisten jättiläishiekkamatojen hyökkäysten kohteeksi. Täysin järjetöntä.

Elokuvan näyttelijäkaarti on onnistunut. Kevin Bacon on hyvä kuten aina eikä Fred Wardkaan huono ole. Kuitenkin taas sivuosa vetää pisimmän korren ja tällä kertaa Michael Gross, joka esittää loistavasti asehullua Burt Gummeria. Ohjaus toimii. Elokuva rullaa vaivatta eikä takkuja pahemmin ole. Valitettavasti kliseitä taas on, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että kokonaisuus murenisi.

Väristyksiä sisältää toimintaa, seikkailua ja oikeasti hauskaa huumoria. Jatko-osia tämäkin elokuva on saanut peräti kolme ja vielä tv-sarjankin. Näistä olen nähnyt ensimmäisen, toisen ja kolmannen. Kakkonen menee vielä, mutta kolmonen on jo ihan caca. Väristyksiä on erittäin hyvä viihde-elokuva, jonka jaksaa katsoa montaa kertaa. Suosittelen lauantai-illan viihteeksi. Siinä se ajaa tehtävänsä enemmän kuin hyvin.

nimimerkki: Ash

Arvosteltu: 19.06.2004