Kokonaisuudesta jää hyvä maku, vaikka uudempi tuotanto olikin minulle vierasta.

24.1.2004 14:08

Alkuperäinen nimi:Mötley Crüe - Greatest video hits
Valmistusvuosi:2003

Mötikät aloittivat ammatillisen musisointinsa niihin aikoihin, kun itse 10-vuotiaana olin vasta tutustumassa musiikin maailmaan yleensäkään. Kun bändiltä yläastevuosinani ilmestyi levy Theatre of Pain (1985), innostuin bändistä todenteolla, ja oletan että vanhempani tänäkin päivänä tunnistaisivat monia Mötleyn biisejä, sen verran usein sitä tuli soitettua.

Suurin kiinnostukseni Mötiköihin lopahti kuitenkin melko pian. Siitä syystä bändin myöhempien aikojen tuotanto on minulle hieman pimeän peitossa. Tältäkin DVD:ltä löytyy lähes kymmenen minulle entuudestaan tuntematonta biisiä ja tämä seikka luonnollisesti vaikuttaa omalla tavallaan kokonaisuuden arvostamiseen. Biisit ja videot vaatisivat usemman kuuntelu- ja katselukerran ennen kuin niistä kovin voimakkaita tunteita herää, jos on herätäkseen.

Biisit eivät esiinny lätyllä missään tietyssä järjestyksessä. Mielestäni kronologinen järjestys olisi voinut olla toimivampi kuin tällainen sekoitettu järjestys. Tutut biisit ja videot tuovat kuitenkin mieleen hyviä muistoja sen verran, että kokonaisuudesta jää hyvä maku. Eräs seikka jäi kuitenkin kaivelemaan: Eikö minua todellakaan yläasteaikoihin häirinnyt lainkaan tuo Vincen käyttämä vaaleanpunainen huulipuna Smokin’ in the boys room -videolla ? Biisihän on muuten coveri, alkuperäinen on Brownsville Stationin esittämä vuodelta 1974.

Biisilista: Kickstart my heart, Same ol’ situation, Don’t go away mad, Without you, Wild side, Girls girls girls, Dr. Feelgood, Looks that kill, Live wire, You’re all I need, Too young to fall in love, Primal scream, Anarchy in the U.K., Afraid, Smoke the sky, Misunderstood, Enslaved, Smokin’ in the boys room, Hooligan’s holiday, Hell on high heels ja Home sweet home.

Bonusmateriaaleissa tarjoillaan vaihtoehtoiset MTV:lle kelpaamattomat, tai muuten vaan erilaiset videot kappaleista Girls girls girls, Dr. Feelgood, Primal scream, Misunderstood, Hell on high heels ja Home sweet home. Lisäksi lätyllä on 50-minuuttinen dokkari, jossa Nikki ja Tommy muistelevat ääneen eri videoiden tekemisiä ja bändin olemassaoloa yleensä.

Arvosteltu: 24.01.2004