Kohtuullisen väkisellä väännetty formaattileffa.

6.11.2004 19:57

Alkuperäinen nimi:Twisted
Valmistusvuosi:2004

Tulipa sitten vaihteeksi vuokrattua jotain vuokraamon top-listalla komeilevaa rikosthrilleriä. Viime aikoina on tullut katsottua vähemmän näitä tämäntyylisiä pläjäyksiä. Kansi henkii keskinkertaisuutta, ainakin meikäläiselle. Odotukset eivät olleet suuria, mutta samahan se oli tarkastaa tämäkin.

Tarina kertoo henkirikosyksikköön pääsevästä naispoliisista, Jessica Shepardista (Ashley Judd), joka alkaa tutkimaan nuorten miesten kuolemia. Liikkellä on sarjamurhaaja, joka pistää äijää kylmäksi. Kaikki päähenkilöt ovat vuorollaan epäiltyjä, myös Jessica itse. Syynä tähän on lähiaikoina olleet kiihkeät irtosuhteet uhrien kanssa sekä naisen salaperäiset tajuttomuuskohtaukset.

Ajatukset leffasta ennen katsomista ei menneet pahasti pieleen. Nyt viimeistään nämä tämäntyyliset perusrikosleffat alkaa tökkimään omalla kohdalla. Vaikka juonikuvio on tottakai vähän eri joka kerta niin kyseessä on hyvin samankaltainen leffa ziljoonan muun kanssa. Ei mitään uutta, kuitenkin tuttu ja turvallinen pätkä. Joissain paikoin tässä tuli mieleen mainio Al Pacinon tähdittämä Rakkauden meri. Twisted on kuitenkin kohtuullisen väkisellä väännetty formaattileffa.

Arvosteltu: 06.11.2004