Kerran tämän katsoo, mutta toistamiseen katsominen olisi jo masokismia.

27.2.2004 11:13

Alkuperäinen nimi:Hulk
Valmistusvuosi:2003

Televisiosarjaa Hulk tuli pikkupoikana katsottua telkkarista. Pikkupoikana tuollainen tietenkin kolahti ihan täysillä, vaikka itse Hulkkia ei oltukaan tehty hienoilla tietokoneanimaatioilla. Tämän uusimman Hulk-elokuvan (kuten aiemman sarjankin) taustalla on kuitenkin Marvelin julkaisema sarjakuva, jota en ole koskaan lukenut.

Elokuvassa Bruce Banner saa ylimääräisen annostuksen gammasäteilyä, joka aiheuttaa miehen suuttuessa sen, että miehestä kasvaa pienen talon kokoinen vihreä lihaskimppu Hulk, joka murskaa kaiken vastaan tulevan ja paikallaan olevan. Miestä pidetään luonnollisesti hirviönä ja se pitää yrittää tuhota käyttäen hyväksi kaikkea mahdollista arsenaalia, jota armeijalta löytyy.

Elokuvaan on yritetty ujuttaa ripaus romantiikkaakin, mutta ripaus on jäänyt niin pieneksi että se ei juuri vaikuta elokuvan kulkuun, ainakaan positiivisesti. Muutenkin elokuvan juoni ja tapahtumat ovat monesta aiemmasta elokuvasta tuttuja, eikä näin ollen ansaitse suurta suitsutusta oikeen millään osa-alueella.

Varsinkin Nick Nolte yrittää vetää roolinsa mahtipontisesti mutta edes hän ei onnistu siinä, muista näyttelijöistä nyt puhumattakaan. Kokonaisuus jää siis sellaiseksi perusactioniksi, joita menee tusinaan enemmän kuin 12. Kerran tämän katsoo, mutta toistamiseen katsominen olisi jo masokismia.

Arvosteltu: 27.02.2004