12.8.2005 09:00

Alkuperäinen nimi:The Aviator
Valmistusvuosi:2004

Tältä kyseiseltä elokuvalta odotin kyllä hieman enemmän astuessani teatterin ovesta sisään. Oscar-suosikki ja kaikki muu hehkutus. Elokuva oli kuitenkin jokseenkin pettymys.

Elokuva kertoo rahamies Howard Hughesista ja hänen varsin mielenkiintoisesta elämästään kummallisine fobioineen.

Itse en ole ikinä ollut mikään DiCaprion fanittaja, eikä hän kyllä tälläkään kertaa säväytä Howard Hughesin roolissa. Elokuvan parhaan roolin tekee mielestäni ehdottomasti Cate Blanchett. Hän todellakin eläytyy roolin häkellyttävän hienosti.

Kuvaus on hienoa, musiikki sopii elokuvaan saumattomasti ja tunnelmaakin on saatu mukaan joukkoon. Elokuvasta puuttuu kuitenkin jotain olennaista. Karisma ja se raivoisa todellinen tunnelataus on pudonnut jonkin koneen mukana maahan ja jäänyt sinne.

Martin Scorsesen aikaisemmasta tuotannosta suosittelisin ehdottomasti loistavaa Casinoa. Pääosissa esim: Robert De Niro, Joe Pesci ja Sharon Stone.

nimimerkki: Vega

Arvosteltu: 12.08.2005