Kaikkien romanttisten komedioiden ystävien on pakko katsoa tämä.

30.7.2008 13:11

Alkuperäinen nimi:How to Lose a Guy in 10 Days
Valmistusvuosi:2002

Arvostetun muotilehden toimittajana työskentelevä Andie (Kate Hudson) keksii tehdä jutun: Kuinka hukata kundi 10 päivässä. Hän itse lähtee jutun koekaniiniksi, tarkoituksenaan tehdä suhteen alussa kaikki asiat mahdollisimman väärin mm. tunkeutumalla miehen asuntoon ja elämään täydellisesti, estää miestä katsomasta urheilua, estää poikien illat jne. Ylennystä havitteleva Ben (Matthew McConaughey) puolestaan lyö vedon, että hän pystyy saamaan naisen rakastumaan häneen 10 päivässä ja yllätys, yllätys Ben ja Andie törmäävät toisiinsa.

Leffa on ehdottomasti katsomisen arvoinen ja toimii komediana hyvin, eli naurettuakin tuli muutamassa kohtauksessa. Millään elokuvasta ei ylisanoja pysty sanomaan, mutta ei haukuttavaakaan juuri löydy, joten sanotaan sitten, että Kuinka hukata kundi 10 päivässä on keskivertoa parempi komedia. Juoni on ihan ok, mutta loppuratkaisu kliseinen.

Yksi asia, tai no tässä tapauksessa leffasta nousee esille näyttelijä, eli Kate Hudson. Hän tekee uskomattoman hienon roolisuorituksen fiksun toimittajan, höperön tyttöystävän ja aidon herttaisen naisen hahmoissa. Ja hei! Uskomattoman kaunis hymy! Katea on mahtava seurata ja rooli sopii todella hyvin hänelle. Myös McConaughey tekee hienoa työtä, ei onnistu ärsyttämään ja komppaa Katea hyvin.

Kaikkien romanttisten komedioiden ystävien on pakko katsoa tämä. Elokuva sopii kaiken ikäisille ja saa katsojan hyvälle tuulelle.

Arvosteltu: 30.07.2008