Jos kaipaat hauskaa ja viihteellistä agenttileffaa niin suotta etsit enempää, tässä yksi sellainen.

11.4.2004 09:32

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:The In-Laws
Valmistusvuosi:2003

In-Laws paljastuikin ihan erinlaiseksi leffaksi mitä siitä äkkiseltään tulee kannen perusteella ajateltua. Kyseessä on varsin oiva agenttijuttu, jossa häillä on kumminkin ihan merkittävä osuus tarinassa. Steve Tobias (Douglas) on pesunkestävä CIA:n peiteagentti, joka päätyy törmäyskurssille pliisun tohtori Jerry Peyserin kanssa (Albert Brooks), syystä että näiden lapset ovat menossa naimisiin. Steven pitää niputtaa kiireessä työ- ja hääasiat. Samalla kun ”keskitytään” pojan häihin niin yritetään estää venäläisen kaapatun sukellusveneen joutuminen vääriin käsiin. Fobioista kärsivää Jerryä retuutetaan mukana olosuhteiden pakosta agenttitouhuissa.

Douglas on elementissään agenttina ja Brooks tohtorina. Hahmot ovat erilaisia kuin yö ja päivä. Ajatuksissa on ristiriitoja vaikka muille jakaa ja se tekee leffasta hauskan. Melkein eniten silti nauratti Jean-Pierre Thibodoux -niminen pahis, jota esittää Hercule Poirottina paremmin tunnettu David Suchet. Äijä pistää melkosta machohomoroolia, kyllähän tuollainen saa nauramaan. Pidin tästä kepeästä agenttileffasta melko paljon. Kyseessä on selkeä viihdepläjäys, jossa on onnistuttu hyvin. Kyseessä on uudelleenfilmatisointi 1979 tehdystä leffasta ”Älkää ampuko hammaslääkäriä”.

Arvosteltu: 11.04.2004