Iltasatu joka on sijoitettu nykyaikaan.

5.10.2008 15:57

Alkuperäinen nimi:Lady in the Water
Valmistusvuosi:2006

Paul Giamantti esittää asuntotalon isäinnitsöjää, joka löytää altaastaan naisen nimeltä Story (Bryce Dallas Howard). Nainen paljastuu osaksi iltasatua, hän on nymfi. Monet haluavat uskoa sadun todeksi ja huomaavat pian olevan osa sitä. Storylla on vain yksi määränpää, hän haluaa päästä pois kotiinsa kotkan siivillä.
Jotta kotka voisi hakea hänet, hän tarvitsee suojelian, parantajan ja tulkin. Tarinan mystinen ratkonta voi alkaa…

Lady in the Water on todella kekseliäästi toteutettu. Sitä on vaikea selittää; se on iltasatu joka on sijoitettu nykyaikaan, jonka nykyajan henkilöhahmot ovat osa satua ja samalla kertovat satua katsojalle omin sanoin kun se myös tapahtuu heille. Elokuvan äänitehosteet ja musiikki ovat todella mahtavan kuuloisia, ne saavat ihon kylmille väreille.
Näyttelijäsuoritukset ovat loistavia. Tarina on kerrottu niin hyvin, että se tempaisee katsojan mukaansa alta aika yksikön. Oli piristävää nähdä myös itse ohjaaja näyttelemässä elokuvassa. M. Night Shyamalan on myös alentanut kriitikoita hupaisalla tavalla tässä elokuvassa, siitä ehdoton plussa.

Elokuvan huonoimpia puolia ovat alun muutamat tylsähköt kohtaukset, missä elokuva ei meinaa liikkua eteenpäin. Onneksi kyseisiä kohtauksia ei kuitenkaan ole monta. Loppujen lopuksi, kokonaisuudessaan Lady in the Water on varsin mielenkiintoinen fantasiatarina M. Night Shyamalanilta. Elokuvaa voin suositella mystisten satutarinoiden ystäville.

Arvosteltu: 05.10.2008