Ihan mukava elokuva, joka kannattaa mieluummin vuokrata kuin ostaa.

9.10.2004 11:48

Alkuperäinen nimi:Pink Cadillac
Valmistusvuosi:1989

Tommy Nowak (Clint Eastwood) on etsivä, jonka työnä on etsiä kaikki karkurit, jotka ovat karanneet kun heidät on vapautettu takuita vastaan. Tommy saa vastaan eräänä päivänä todellisen haasteen kun eräs nainen (Bernadette Peters) on ottanut jalat alleen vauvansa kanssa. Naisen kulkuvälineenä on hänen rikollisen poikaystävänsä Cadillac vuosimallia ’59, jonka takakontissa on huima summa rahaa, jota tavoittelevat myös lauma juntteja rikollisia.

Pink Cadillac on varsin viihdyttävä viihdepaukku, mutta muuten tällä elokuvalla ei ole paljon elokuvallisia ansioita kuin tuo viihdyttäminen. Pääosassa keikistelevä Clint Eastwood on elokuvan todellinen vetovoima, vaikkei olekaan tässä uransa parhaimmassa vireessä. Pakko myöntääkin että ilman Clinttiä tämä leffa olisi jäänyt vuokraamon hyllylle. Ohjaajana on viimeisen Likaisen Harryn ohjannut Buddy Van Horn, jonka ote leffassa on kuitenkin aika näkymätöntä. Leffan kansi lupaa myös vauhdikasta toimintaa, mutta itse toimintaan ei päästä kuin leffan lopussa.

Ei Pink Cadillac mikään huono leffa kuitenkaan ole vaan ihan nautittava pläjäys. Jotkut elokuvan vitseistä ovat oikeasti hauskoja, mutta mukana on valitettavasti myös valmistelu-asteelle jääneitä puujalkavitsejä. Loppujenlopuksi ihan mukava elokuva, joka kannattaa mieluummin vuokrata kuin ostaa. PS. Kannattaa myös bongata leffasta Jim Carrey, joka nähdään pienessä sivuosassa lavakoomikkona.

nimimerkki: Mask

Arvosteltu: 09.10.2004