Idioottimaisuus on kadonnut sitten menestyspäivien, ja hommaa on paikkailtu kakkapieruhuumorilla.

2.3.2004 17:38

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Johnny English
Valmistusvuosi:2003

Ei ollut kummallista, että Rowan Atkinson kärsi burn outista tämän leffan jälkeen. Kyllä yleisö taisi ahkerasti Johnny English-leffaa käydä katsastamassa, mutta ei tulos kovin hääppöinen ole. Harva pystyy sanomaan todella nauttineensa tästä kakkososasta.. Mr. Bean – Äärimmäinen katastrofielokuvan hohdosta ei ole jäljellä mitään muuta kuin Rowan Atkinson. Ja hänkään ei pääse missään vaiheessa omalle tasolleen. Mr. Beanin perusvoimavara eli hellyttävä idioottimaisuus on kadonnut sitten menestyspäivien, ja hommaa on paikkailtu kakkapieruhuumorilla, jonka saralla kaikenmaailman scarymovietkin lyövät Johnnyn 100-0.

Kyllähän paikoin ihan mukavalla tasolla edetään, mutta jotain puuttuu: huumori! Aihepiiri on todella hankala, varsinkin kun Mike Myers ja Leslie Nielsen ovat parodioineet agentteja jo toimivilla konsepteilla. Mr. Beanille ovat jääneet kaikista tylsimmät jutut, kuten esim. viemäriputkistossa seikkaileminen.

Natalie Imbruglia joutuu kurjaan paikkaan filmidebyyttinsä kanssa, kun kemiat eivät pelaa. John Malkovich on maailmanvaltiutta tavoittelemana hahmona melko hupaisa ja parasta antia tässä leffassa.

Kolmososaa ei tämän räpellyksen jälkeen odota. Tosin ehkäpä tuottajat keksivät kolmosessa parodioida kauhuleffoja, sillä niistähän ei myöskään ole huumoria väännetty. Suosittelen vanhojen Mr. Bean televisiojaksojen katsomista mieluummin kuin tämän agenttiseikkailun.

Arvosteltu: 02.03.2004