Huonosti näytelty, käsikirjoitettu, efektit ovat kökköjä ja musiikit kaameinta soopaa mitä maa on päällään kantanut.

12.4.2005 17:48

Alkuperäinen nimi:Cyborg
Valmistusvuosi:1989

Eletään post-apokalyptista aikaa ja maailma on tuhon partaalla. Kuolettava epidemia on tuhonnut suuren osan maapallon väestöstä ja on vain yksi henkilö jolla on tietoja, joiden avulla maailma voidaan pelastaa. Tämä henkilö on kyborgi nimeltään Nady Simmons (Deborah Richter). Maailman kuonana ovat ilkeät merirosvot jotka tappavat ihmisiä ja särkevät näyteikkunoita ja vain yksi mies voi saattaa Nadyn Seattlelaiseen tutkimuslaitokseen turvallisesti ja tämä mies on Gibson Rickenbacker (Belgian lihaskimppu itse).

Karmaisevan käsikirjoutuksen ohella hauskinta tässä hyvin turhassa toimintaelokuvassa ovat päähenkilöiden nimet, jotka varmasti tuntuvat tutuilta, ainakin musiikkia ja erityisesti kitaransoittoa harrastavien korviin. Päähenkilöitä, joiden nimiä ovat mm. Fender Tremolo, Marshall Strat ja Furman Vox ei vain yksinkertaisesti voi ottaa tosissaan.

Elokuva on huonosti näytelty, käsikirjoitettu, efektit ovat kökköjä ja musiikit kaameinta soopaa mitä maa on päällään kantanut. Knoppitietona (sitä kaipaaville), että elokuvan alkuperäinen nimi piti olla ”Masters of the Universe 2 : The Cyborg” ja tämän piti olla Dolph Lungrenin tähdittämän elokuvan jatko-osa, mutta koska He-Man buumi laantui juuri elokuvan tekoaikoihin, nimeksi tuli vain Cyborg. Elokuvassa on kylläkin vielä nähtävissä jäänteitä He-Man konseptista. Vincent Klyn (merirosvojen johtaja Fender Tremolo) saksalaisaksentti oli niin vahva, että miehen kaikki puheet on dubattu ja pitää sanoa, että sen kyllä huomaa.

nimimerkki: Population1

Arvosteltu: 12.04.2005