Hauskuuttaminen jää kokonaan Blackin harteille, eikä hänkään saa itsestään kaikkea irti.

26.11.2007 20:32

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Nacho Libre
Valmistusvuosi:2006

Nacho (Black) on kokki köyhässä orpokodissa. Hän haluaisi tarjota lapsille mitä parhaimpia herkkuja, mutta rahat riittävät ainoastaan nachoihin. Nacho rakastuu orpokotiin avustamaan tulleeseen kauniiseen sisar Encarnacioniin (de la Reguera). Nacho päättää valloittaa kauniin nunnan sydämen ja samalla hankkia lapsille parempaa sapuskaa. Niinpä hän aikoo ryhtyä meksikolaiseksi vapaapainijaksi eli luchadoriksi. Aisaparikseen Nacho pestaa langanlaihan pummin Esqueleton (Jimenez). Ja taistelu voi alkaa.

Jack Blackin päättömät kohelluskomediat ovat ainakin yleensä olleet minun mieleeni. Siltikin Nacho Libre on pienoinen pettymys. Hauskuuttaminen jää kokonaan Blackin harteille, eikä hänkään saa itsestään kaikkea irti vaikka yritys onkin kova…ehkä vähän liiankin kova. Leffan ohjaaja Jared Hess tuli tunnetuksi nörttikomediastaan Napoleon Dynamite, joten hieman samantyylistä kohellusta on luvassa myös Nacho Libressä, kuitenkaan Napoleonin tasolle ei ylletä.

Elokuvasta saa parit ihan hyvät naurut, mutta se ei yksin riitä nostamaan tätä Jack Blackin hauskimpien elokuvien joukkoon. Jotain jää pahasti puuttumaan ja filmi on välillä aika tylsä. Vaikka onhan tähän yritetty ujuttaa myös jonkinlaista syvällistä sanomaa, kuten yleensä.

Sopii kuitenkin katsottavaksi aamu- tai iltaväsymyksessä.

nimimerkki: Puunenä

Arvosteltu: 26.11.2007