Hauska komedia, joka tuo hyvän mielen ja hymyn huulille.

31.12.2008 15:37

Alkuperäinen nimi:Last Holiday
Valmistusvuosi:2006

Georgia Byrd ( Queen Latifah ) elää ihan tavallista, hieman yksinäistä elämää New Orleansissa. Hän työskentelee keittiötavaramyyjänä suuressa tavaratalossa, haaveilee salaa toisesta tavaratalon työntekijästä Seanista ( LL Cool J ), ja ihailee kokki Chef Didieriä. Eräänä ihan tavallisena työpäivänä tavaratalossa hänen elämänsä muuttuu täysin, kun hän kolauttaa päänsä, ja saa tietää että hänellä on elinaikaa enää kuukausi. Georgia ei ole tyytyväinen elämäänsä, joten hän päättää ottaa kaikki rahansa pankista ja lähteä ranskalaiseen kylpylään viettämään unelmalomaansa, ja elämänsä viimeisiä päiviä. Georgia saa koko kylpylän sekaisin luodessaan itselleen uudenlaista elämää, ja tuo samalla kylpylään enemmän valoa, elämää ja iloisuutta.

Elokuvassa on hauska tunnelma, ja tarina on helposti mieleenpainuva joka poikkeaa normaaleista komedialeffoista aiheeltaan. Elokuva ei varsinaisesti käsittele kuolemaa ja sairutta vaan enemmänkin elämänmuutosta, ja pistää myös miettimään mitä itse tekisi Georgian tilanteessa. Se ei kuitenkaan ole syvällinen tai surullinen elokuva, vaan hauska komedia, joka tuo hyvän mielen ja hymyn huulille, ja jossa saa kyllä välillä nauraakkin.
Queen Latifah on juuri sopiva Georgia Byrdin rooliin, eikä muidenkaan näyttelijöiden roolisuorituksista ole mitään pahaa sanottavaa.

Ihan viihdyttävä elokuva joka kertoo sen, että vain suunnittelemalla ei saa mitään aikaan, vaan ottamalla riskejä ja tekemällä tekoja voi saavuttaa unelmansa, vaikka se juuri sillä hetkellä tuntuisikin mahdottomalta.

Arvosteltu: 31.12.2008