Erittäin nautittava elokuva joka ei sovellu tosikoille. Hyvän maun alapuolella ollaan ja pysytään.

12.12.2003 23:48

Käsikirjoittajat: , ,
Alkuperäinen nimi:Bad Taste
Valmistusvuosi:1987

Erään ulkoavaruuden pikaruokaketjun edustajat laskeutuvat pieneen Uusseelantilaiskylään ja tappavat kaikki sen asukkaat, tarkoituksenaan viedä ihmisten lihat planeetalleen Homo Sapiens-Burgerin täytteeksi. Tällä kuulemma lyötäisiin kilpaileva pikaruokaketju laudalta hetkessä. Onneksi on kuitenkin hämärä agenttijärjestö AIDS joka lähettää neljä miestä tekemään lopun avaruusolioiden aikeista.

Peter ”Lord of the Rings” Jackson teki esikoiselokuvaansa hulvattoman kässärin, ohjasi sen energisesti ja teki loistavan roolin Derekkinä. Muutkin näyttelijät ovat yllättävän hyviä (tai ehkä niin sairaan huonoja että juuri siksi hyviä, mene ja tiedä)ottaen huomioon että kyseessä on lähes indieleffa. Jaa genrestä? No vaikka DVD:n takakannessa sanotaan että Bad Taste olisi kauhua, niin sitä se ei tosiaan ole. Se ei selvästi edes yritä olla pelottava, joten sen luokitteleminen kauhuksi olisi rikos sen tekijöitä kohtaan. Se on splatteria. Mutta hei, onhan splatterkin yksi kauhun osio? Mutta kuitenkin. Itse miellän splatterit enemmänkin komedioiksi. Sillä niiden ei kuulu pelottaa vaan naurattaa. Vai mitä pidät lampaan ampumisesta singolla? Tai siitä että nörtti putoaa kalliolta, vetää päänsä ympärille vyön estääkseen aivojen ulos pursuamisen, tarttuu sitten moottorisahaan ja ryntää avaruushörhöjen kimppuun?

Bad Taste on tehty pilke silmäkulmassa, ja kuten nimikin sanoo, se on täynnä huonoa makua, joka idioottimaisuudessaan muuttuu neroudeksi. Erittäin nautittava elokuva jota suosittelen kaikille paitsi tosikoille.

PS: Vanhemmat, jos alle 15 vuotiaat lapsenne haluavat katsoa leffan, miettikää hetki. Bad Tastessa lentää verta ja aivomassaa, mutta vastapainoksi on huumoria. En anna minkäänlaista mielipidettä, sillä sopivuus riippuu täysin henkilöstä.

Arvosteltu: 12.12.2003