Elokuva on pilattu liiallisella pakkohuumorilla ja koheltamisella.

8.10.2004 22:36

Alkuperäinen nimi:Starsky & Hutch
Valmistusvuosi:2004

Kun olin noin 10 vuotta (yli 20 vuotta sitten) televisiosta tuli sarja nimeltä Starsky & Hutch. Televiissorisarjalla oli niin suuri vaikutus nuoreen mieleen että vietimme kaimani kanssa suuren osan vapaa-ajastamme leikkien S&H-leikkejä (pois ne kieroutuneet ajatukset mielestäsi !). Minä olin Hutch. Arvatkaa kuinka suuret odotukset minulla oli tälle elokuvalle.

Olin etukäteen kuullut, että tästä elokuvasta on tehty ihan puhdas komedia ja se hieman latisti odotuksiani. Ben Stillerin mukanaolo latisti loputkin ennakkotunnelmani. Reheellisesti sanottuna muistikuvat varsinaisesta tv-sarjasta ovat lievästi sanottuna huterat, mutta ei sarja muistaakseni ainakaan näin tahallisen komediallinen ollut.

No elokuva on nyt katsottu. Se kertoo oikeastaan ajasta ennen varsinaista sarjaa, koska tässä jaksossa kumppanukset vasta tapaavat toisensa ja heistä tulee työpari. Miehet ovat toimintatavoiltaan melko erilaisia, mutta yhteistyö tuntuu pienen alkukankeuden jälkeen sujuvan. Miehet ajavat takaa kaupungin suurinta huumepomoa, joka suunnittelee kaupungin kaikkien aikojen suurinta huumekauppaa. Apuna miehillä on vain omat älynystyrät ja vasikka nimeltä Huggy Bear, jota elokuvassa loistavasti esittää Snoop Dogg, tuo langanlaiha kuiskimalla puhuva ”muusikko”.

Aikamoista tuubaahan tämä oli, ei sitä käy kieltäminen. Edes nostalgiapisteet eivät riitä nostamaan tätä kolmea pojoa korkeammalle ja tuokin saattaa mennä jo vähän yläkanttiin. Ben Stiller ja Owen Wilson ovat suoraan sanottuna kehnoja, päinvastoin kuin jo mainitsemani Snoop Dogg. Juoni (jos sellaisen kohelluksen keskeltä sattui löytämään) oli hatara eikä riittänyt viemään elokuvaa lopputeksteihin saakka ilman pakollisia haukottelu- ja venyttelyhetkiä.

Koska elämän huonoistakin asioista pitää yleensä hakea niitä iloisia asioita, listaan ne tässä: 1) David Soulin ja Paul Michael Glaserin esiintyminen elokuvassa 2) se auto… oijjoi mitkä äänet ja muodot 3) joko mainitsin alkuperäiset näyttelijät…? Jos sarja ei kolahtanut aikoinaan tai jos et ole kyseistä sarjaa koskaan nähnytkään, et luultavasti pidä tästä elokuvasta. Itse asiassa et varmaan pidä tästä vaikka olisit pitänytkin sarjasta. Elokuva on pilattu liiallisella pakkohuumorilla ja koheltamisella, jolle ei tunnu tulevan loppua millään. Häpeä Todd Philips minkä teit tälle elokuvalle ! Olkoon Hollywood sinulle epäsuotuisa.

Arvosteltu: 08.10.2004