9.8.2012 22:54

Trick or Treat kertoo teinipojasta, jota pidetään koulussaan outona, koska tämä on suuri metallimusiikkifani. Koulun kovikset kiusaavat poikaa ja tämä vannoo kostavansa heille jollakin tapaa. Pojan suosikkimuusikko Sammi Curr kuolee tulipalossa ja poika saa paikalliselta radio-juontajalta Sammi Currin tulevan levyn ainoan kappaleen. Levylle on kuitenkin tallennettu saatanallinen viesti, mikä alkaa pikkuhiljaa pistämään porukkaa nippuun. Onkohan edesmennyt Sammi Curr sittenkään kuollut?

Elokuva alkaa erittäin hyvin, mutta loppua kohti valitettavasti lässähtää pahasti tylsyyden puolelle. Kauhua tässä ei ole juuri nimeksikään ja kyseessä onkin lähinnä vain musiikkikomedia. Leffan DVD-versio on melkolailla kiven alla ja todella harvinainen nykypäivänä. Itse onnistuin löytämään sen paikalliselta kirpputorilta ja koska hinta ei ollut kuin 4 euroa, niin ajattelin että kai tämän voisi katsastaa kun kauan on kiinnostanut nähdä.

Leffan DVD-kotelo on kyllä yksi pahimmista kusetuksista koskaan. Kannessa komeilevat Gene Simmons ja Ozzy Osbourne aivan kuin he olisivat elokuvan pääosassa. Kumpikin heittää todellisuudessa erittäin pienet sivuroolit. Kusetus ei kuitenkaan tähän lopu. Kotelon takakannessa lukee ”musiikkina mm. Whitesnake, Twisted Sister, Anthrax, W.A.S.P. ja Warrant”. Yhdenkään kyseisen bändin musiikkia ei elokuvassa kuulla sekuntiakaan, vaan kaikesta elokuvan musiikista vastaa Fastway-niminen orkesteri.

Paikoitellen ihan hauska metallikomedia uppoaa todennäköisesti parhaiten 80-luvun glam metallin ja thrash metallin faneihin. Omasta mielestäni tämä on perus kolmen tähden komedia, josta löytyy hyviä kohtia, mutta joka ei kuitenkaan kokonaisuutena ole kovinkaan ihmeellinen. Menee kertaviihteenä, toista kertaa tuskin tulen koskaan katsomaan.

Arvosteltu: 09.08.2012