Ei todellakaan vedä vertoja ykkösosalle, mutta kakkosen se voittaa.

2.3.2004 17:43

Alkuperäinen nimi:Darkman III - Die Darkman Die
Valmistusvuosi:1996

Joo. Satuin kerran R-kioskilla katselemaan halpisleffoja, joiden seassa sattui lojumaan tämä Darkman III-elokuva. Koska olen jumalaton Darkman-ykkösen fani, niin tíetysti minun täytyi tämä leffa ostaa…vaikkei siinä Liam Neeson enää näytellytkään. Mutta elokuvan nimi (Die Darkman Die) sai minut luulemaan aivan jotai muuta kuin että Darkman todella kuolisi tässä elokuvassa, eikkös paskat se mitää kuole, edelleen vaan heiluu elokuvan lopussa.

Mutta mennäänpä nyt tähän arvosteluun. Elikkäs Dr Peyton Westlake alias Darkman on ykkös-osasta lähtien yrittänyt keksiä ruhjoutuneiden kasvojen suojaksi naamiota joka kestää kauemmin kuin 99 minuuttia (jos joku ei tiedä niin Westlaken keksimät naamiot eivät kestä 99 minuuttia kauempaa). Noh, niinhän siinä käy että Westlake saa naamionsa pysymään kasassa kauemmin kuin 99 minuuttia (palataan tuohon myöhemmin). Elokuvassa on tietysti mukana Jeff Faheyn esittämä konna Peter Rooker, joka huomaa Westlaken kyvyt ja yrittää kaikin keinoin saada ne itsellensä ja onnistuu siinä määrin, että 4 nuorta tumpeloa saavat Westlaken voimat mutta vain vähäksi aikaa. Kuitenkin Westlake joutuu taas naamioitumaan keneksi sattuu elokuvan aikana, jopa Rookeriksi itsekseen ja tällä tavalla Westlake tutustuukin Rookeri perheeseen, tämän tyttäreen ja vaimoon, jotka kyllä tietävät miehensä puuhista mutta eivät uskalla laittaa vastaan. Loppujen lopuksi Rooker itse nappaa Westlaken voimat ja yrittää tietty tappaa tämän, ja samalla tämä vahingoittaa omaa tytärtään pahasti (kolmannen asteen palovammoja), mutta Westlake tietty vie voiton kotiin kaksin-taistelussa. Kuten aikaisemmin sanoin Westlaken keksineen itselleen ihon joka ei hajoa ollenkaan, tämä joutuu kuitenkin tekemään uhrauksen ja antaa keksimänsä ihon Rookerin loukkaantuneelle tyttärelle ja Westlake jää yhä varjoissa hiipiväksi hirviöksi

Joo elokuvahan on tehty suoraan videolle. Eikä tämä mikään hirveä menestys ole edes ollut. Ensimmäisen osan ohjaaja Sam Raimi on ollut tässä vain tuottajana. Ja on tämä kyllä ollut pienen budjetin elokuva. Nimittäin elokuvan alku missä Westlake kävelee piilopaikkaansa laatikko kädessä, on suoraan Darkman II-elokuvan alusta. Täysin sama kohtaus…Tai sitten eivät ole pojat jaksaneet kuvata enää uudelleen. Kuitenkin, tarkistakaa vaikka itse.

Joten tämä elokuva ei todellakaan vedä vertoja ykkösosalle, mutta kakkosen se voittaa minun mielestäni. Kakkosen juoni olisi voinut olla parempi. Joo jos ei muuta tekemistä ole, siis jos EI TODELLAKAAN ole muuta tekemistä, niin katso tämä elokuva.

nimimerkki: Blackstone de Kharon

Arvosteltu: 02.03.2004