8.7.2001 14:23

Alkuperäinen nimi:Driven
Valmistusvuosi:2001

Unohda sunnuntaiset F1-kisat kun lataat Drivenin koneeseen. Jos olet katsonut Eurosportilta Cart-kisoja olet jo vähän samoissa maailmoissa leffan kanssa. Mutta vain vähän. Autokisoista ei ole olemassa hyvää leffaa, ei ennen Driveniä, eikä sen jälkeen.

Koska Renny ei saanut oikeuksia F1-maailmaan sijoitettun rainaan, hän päätyi yhdessä Syltyn kanssa jonkinmoiseen sekasikiötuotokseen, jossa on Jenkkikisat, mutta hahmoja on haettu meille tutummasta F1:stä. Näin Renny saa pitkitettyyn musavideoonsa Eurokatsojillekin kätevästi edes jotain tuttua. Kun vielä mukaan sotketaan puolikökköset digikuvat ja pienoismalliosuudet, käsissä on soppa joka on parhaimillaan kun sen saa vapauttaa toiletissa Idon pyörteisiin.

Driven on aito Harlin-leffa jossa tuli ja leimaus on ziljoonassa potensissa. Mikä hajoaa, se hajoaa kunnolla. Naurua ei voi pidätellä kun kilpakampe liitää läheiseen jorpakkoon tuli persiissä kuin meteoriitti. Tietysti hidastettuna.

Rennyn mainostamasta kilpailujen kulissien takaisista ponnisteluista, henkilösuhteista ja ties mistä, Drivenissä on pätkät kisojen välissä. Ohkaseksi jää sekin osuus.
Gina Gershon on sohvaperunan ainoa lohtu, mutta harmittavan vähäiseksi jäi Ginan osuus. Että sen Rennyn piti omakin naama työntää kuviin ja lapsensakin vielä. Ja ne Suomi-turistit olutpötseihin piirrettyjen Suomen lippujen kanssa. Huh, Huh.

Driven on kauheeta kateltavaa. Ei edes Suomi-pisteitä voi antaa. Pelastuksena toimii hyvä kiinalaisruoka leffan ohessa. Tietenkin muutamalla keijgulla kurlattuna.
Piste Ginalle.

Arvosteltu: 08.07.2001