24.5.2004 23:09

Alkuperäinen nimi:Shanghai Knights
Valmistusvuosi:2003

Shanghai Knights on vauhdikas jatko-osa vauhdikkaalle Shanghai Noonille, jossa Roy (Wilson) ja Chon (Chan) kohelsivat Amerikassa. Tällä kertaa parivaljakko lähtee Lontooseen metsästämään Johnin isän murhaajaa, joka varasti myös kiinalaisen sinetin Kielletystä Kaupungista. Chonin pikkusisko lähtee myös Lontooseen etsimään isänsä murhaajaa. Roy, joka pitää siveettömistä naisista, juo ja polttaa, rakastuu Chonin siskoon. Ja onhan kuninkaallinen perhekin vielä pelastettavana.

Jackie Chan on se äijä, joka hyppii ja pomppii edestakaisin potkinen vihulaisia kumoon. Chanin leffoissa juoni ei näyttele pääosaa, vaan sen korvaa hienot taistelukoreografiat. Juuri sen takia ennen Shanghai Knightsin katsomista on suotavaa vaihtaa vapaalle ja antaa leffan viedä. Mielikuvitukseton katsoja varmasti kärsii Shanghai Knightsin parissa, mutta päättömiin toimintakohtauksiin ja epärealistisiin tapahtumiin tottuneet henkilöt saavat yllin kyllin sitä, mikä on tämän elokuvan tarkoitus, nimittäin viihdettä. Owenin ja Chanin kemia toimii, läppä lentää ja vauhtia riittää. Se on elokuvan pointti, jossa ollaan onnistuttu kieltämättä hyvin.

DVD:n laadusta mainittakoon, että ääniraitana on valittavana joko Dolby Digital 5.1 tai DTS 5.1. Itse käytin DTS-raitaa, joka toimi vähintäänkin kiitettävästi luoden juuri sen äänimaailman, mitä kunnon ryminäviihde tarvitsee.

Nimimerkki: Viisas

Arvosteltu: 24.05.2004