Spider-Man-ohjaaja Doctor Strange -jatko-osan puikkoihin? Näin kommentoi projektista lähtenyt Scott Derrickson

7.2.2020 14:54

Vuoden 2016 Doctor Strange oli ja on yhä pidetty Marvel-seikkailu. Niinpä sen fanikunnalle olikin pettymys, ettei leffan käsikirjoittaja-ohjaaja Scott Derrickson enää jatkakaan sen jatko-osan parissa. Derricksonin lähdön virallinen syy olivat näkemykselliset ristiriidat tuotantoyhtiön kanssa.

Huhujen perusteella Derrickson olisi halunnut tehdä Doctor Strange -jatko-osastaan enemmän kauhupainotteisen kuin mitä studiolle sopi. Benedict Cumberbatchin näyttelemä, huippukirurgista magiataituriksi muuttunut tohtori Stephen Strange oli aikomus asettaa elokuvassa Nightmare-nimisen vihollisen kanssa vastakkain. Tämä suunnitelma saattaa edelleen toteutua, sillä elokuvan pitäisi olla valmis ensi vuonna. Mutta kuinka synkeä ja pelottava Doctor Strange in the Multiverse of Madness -rainasta lopulta tulee, riippuu paljon myös ohjaajasta.

Marvel Studiosilla on tiettävästi harkittu Derricksonin paikalle vakavimmin Sam Raimia, kauhugenressä vaikuttanutta (mm. Evil Dead), mutta myös Spider-Man-trilogian tehnyttä ohjaajaa. Sopimuksia Raimin kanssa ei ole vielä virallisesti ole lyöty lukkoon, mutta Derrickson on jo kommentoinut Raimin valintaa seuraavasti:

– Olen työskennellyt Sam Raimin kanssa. Eräs mukavimmista ihmisistä, jonka elokuvateollisuudesta tunnen, ja ohjaajana todellinen elävä legenda. Mikä mahtava valinta ottamaan Doctor Strange haltuun.

Lähteet: We Got This Covered, MovieWeb, CinemaBlend, Twitter

Kuva: Marvel/Disney/Doctor Strange, 2016