Odotetussa Matrix 4:ssä ei nähtäne tuttua agenttihahmoa

Ysärihitti Matrix saa näillä näkymin uuden jatko-osan ensi vuoden puolella. Odotetun leffan tiedetään tuovan valkokankaille takaisin mm. Keanu Reevesin näyttelemän Neon ja Carrie-Anne Mossin Trinityn. Hiljattain myös alkuperäisessä leffasarjassa mukana ollut Lambert Wilson vahvisti oman hahmonsa, Merovingianin, palaavan tulevassa leffassa.

Yksi iso puute Matrix 4:ään kuitenkin liittyy. Neon kanssa useasti taistellut agentti Smith näyttää olevan poissa kuvioista - ainakin sen näköisenä kuin hänet on totuttu näkemään. Hahmoa näytellyt Hugo Weaving vahvistaa, ettei hän ole mukana Matrix 4:ssä:

- Se on ikävää, mutta sain tosiaan roolitarjouksen ja sitten toisen, mikä koski Matrixia. Niinpä tiesin, että se [jatko-osa] toteutuu, mutta minulla ei ollut päivämääriä tiedossa. Luulin, että voisin tehdä molemmat roolit ja vei kahdeksan viikkoa, kunnes selvisi, etteivät niiden aikataulut sovi yksiin.

Weavingin mukaan hän oli yhteyksissä Matrix-käsikirjoittaja ja -ohjaaja Lana Wachowskiin. He yrittivät vielä saada aikatauluja hiottua. Lopulta Wachowski kuitenkin päätti, että elokuva toteutettaisiin ilman Weavingin näyttelemää agentti Smithiä.

Lähde: Comingsoon.net

Kuva: Warner Bros./The Matrix Revolutions, 2003

R. Isoviita 22.01.2020 klo 04:51

Roger Mooren ikoniseksi tekemän Pyhimyksen uusi versio sai ohjaajan

Leffa on ollut suunnitteilla jo vuosia.

Mitä on luvassa vakoojaleffojen ystäville?

Nolania unohtamatta.

Visuaalisten tehosteiden tekijät vetivät herneen nenään Oscar-gaalan vitsistä

Viime viikon palkintojuhla pahoitti mieliä.

Harrison Ford kertoi viimeisimmät Indiana Jones -kuulumiset

Leffan kuvaukset lähenevät.