Rock-elämäkerrat kiinnostavat leffantekijöitä

7.1.2020 04:53

Freddie Mercuryn ja Queenin tarina Bohemian Rhapsody näyttää käynnistäneen varsinaisen buumin. Sitä seurannut Elton John -elämäkertaraina ei nimittäin jääne vähään aikaan viimeiseksi rock-muusikkokuvaukseksi. Useat lähteet raportoivat nyt myös Bob Dylan– ja Suzi Quatro -aiheisista elokuvista.

Laulaja-lauluntekijä Dylan on draamaelokuvan aiheena uudemman kerran: käsikirjoittaja-ohjaaja Todd Haynes teki hänen tarinastaan oman tulkintansa jo 2007 (I’m Not There). Haynesin elokuvassa Dylanin monia puolia ilmensivät eri näyttelijät Christian Balesta Cate Blanchettiin. Nyt suunnitteilla oleva elämäkertaraina, jonka ohjaa James Mangold, lähestyy Dylania ilmeisesti perinteisemmällä metodilla, sillä nimiosaan on tarkoitus palkata vain yksi näyttelijä – kovassa nosteessa oleva Timothée Chalamet (kuvassa) käy roolista parhaillaan neuvotteluja. Dylan valvoo leffan sisältöä henkilökohtaisesti.

Myös 1970-luvun rokkari Suzi Quatro toimii oman elämäkertaelokuvansa parissa aktiivisesti. Quatro-elokuvaa kirjoitetaan parhaillaan ja suorapuheisena tunnettu muusikko silmäilee myös vaihtoehtoja leffan Suziksi.

– Toivoisin voivani näytellä roolin itse, mutta… Miley Cyrus, häntä on lähestytty ja hän on söpöläinen, eikö olekin? Hän on lahjakas tyttö, Quatro totesi hiljattain pilke silmäkulmassaan Good Morning Britain -ohjelman haastattelussa.

Lähteet: IndieWire, THR, Metro.co.uk, MSN

Kuva: Getty/Emma McIntyre